Welkom op Serietotaal: post hier je bugs & vragen over de nieuwe site

Topic gestart door Serietotaal op 20-12-2013

Het broertje, of zusje, van FilmTotaal heeft nog maar met het levenslicht gezien dus grote kans dat e.a nog niet zo soepel loopt. Mocht je vragen hebben over de nieuwe site, of bugs tegenkomen, dan horen we dat graag.

Feature requests zijn ook welkom al kunnen we niet beloven of we daar ook gelijk naar kunnen handelen. Maar ze zijn welkom!

Reacties (45)

Mooffie op 20-12-2013 19:58

Gefeliciteerd met de boreling!

Misschien is het handig de reacties sorteerbaar te maken. Nu is de volgorde precies omgekeerd ten opzichte van filmtotaal. Als het sorteerbaar is kan iedereen naar eigen smaak de reacties lezen.

Moviezman op 20-12-2013 20:07

- De registreer knop is gespeld als "registeren", zelfde als je bij inloggen klikt zie je ook registeren staan.

- Bij series als ik naar beneden scroll zie ik zwarte blokken als achtergrond.

Misschien een knop implementeren om naar de top van de pagina te gaan.

Voor de rest zeer nette site =)

Evermind op 20-12-2013 20:14

Iets wat mij in Filmtotaal ook altijd zo stoort: als je een reactie wilt plaatsen, kom je op een nieuwe pagina waardoor het bericht en andermans reacties helemaal verdwenen zijn. Het is juist prettig om deze er soms naast te houden om je verhaal te kunnen doen. Kan het 'reactie' onderdeel niet gewoon onderaan de pagina komen?

Ook zijn de reacties nu van nieuw naar oud, maar als mensen straks op elkaar gaan reageren, leest dat wat vreemd :-)

Klein persoonlijk verzoekje, mogen de avatar plaatjes straks wat groter? :p geen enkel plaatje is fatsoenlijk zo inimini te krijgen als het formaat op Filmtotaal :)

Verder vind ik alles er al heel fancy uitzien!!

Asyrian op 20-12-2013 22:57

Net de site wat rond gekeken. Het is echt een heel cool concept, iets wat ik zelf ook al lange tijd wou doen, maar simpelweg geen tijd voor had. Alleen de site heeft nog wel een aantal kleine kinderziektes. Ik zal ze even op een rijtje zetten, misschien hebben jullie er wat aan!

- Bij de blogposts laten zien hoeveel reacties er zijn.
- Reageren in hetzelfde scherm als het bericht. Dan kun je evt. nog wat dingen snel terug lezen.
- Iets meer met het design doen. Het is nu allemaal nogal zwart/wit.
- Uitlijning van social media (like/share) knoppen wat verbeteren. Ziet er nu nog wat rommelig uit.
- Van het logo in de header een knop maken kan de UX wat verbeteren :)
- Zoals iemand anders ook aangaf: de volgorde van reacties is wat vervelend.

Er zullen vast nog wel meer dingetjes zijn, maar dit zijn voor mij een aantal puntjes wat voor mij gevoel wat beter kunnen.

In ieder geval gefeliciteerd met de lancering van jullie website, ik zal er veel gebruik van gaan maken, en heel veel succes!

- Asyrian

PS: Mochten jullie een keer hulp nodig hebben met de site, wil ik best vrijwillig helpen!

Seemann op 24-12-2013 08:19

mischien ook een idee om de keuze te hebben om ingelogd te blijven na eenmaal inloggen op de site

Alexanderleveld op 26-12-2013 19:22

Een goede stap van filmtotaal.nl! Ik weet niet of ik hier ook feedback kan geven, maar doe het gewoon:
-Zelfde lay-out als filmtotaal, eventueel een doorverwijsknop
-recensies
-afleveringen bijhouden
-aantal series wat je kijkt bijhouden, optie om kijklijsten te maken
-een account voor filmtotaal en serietotaal, zodat andere gebruikers eventueel kunnen zien welke films en series jij al hebt gezien.

Onlyjustme op 31-12-2013 12:55

Als ik pagina terug doe, terwijl ik in het reageren scherm stond, kan ik niet meer meer op de reageren knop drukken. Ook is het misschien leuk en handig om te kunnen zien hoeveel er gereageerd is op een bericht?

Bob op 01-01-2014 08:59

Gefeliciteerd, hopelijk net zo goed als film totaal.
Ik heb al wel een feature request: Zou een RSS feed voor het nieuws mogelijk zijn?

Evermind op 13-01-2014 15:26

Het forum gedeelte vind ik nu nog wat ondergesneeuwd. Misschien dat de bijvoorbeeld laatste vijf topics waarin gereageerd is op de voorpagina kunnen staan?

EDIT: en ik hou heeel erg van lijstjes, komen er misschien ook ooit nieuwsberichtjes/overzichten van nieuwe series die starten in een bepaalde maand?

8thdoctor op 04-02-2014 20:35

Ah, er is een speciale ruimte voor opmerkingen. Nice. Wat ik in een nieuwtje over Doctor Who heb geplaatst:

"Ik vind het fantastisch dat er nu een SerieTotaal is, go for it guys, maar, verzoekje: zouden jullie wat regels kunnen formuleren omtrent spoilers? Nogmaals, dit nieuwtje [over Doctor Who] was me bekend, maar met dit soort dingen kan het prettig zijn, als de lezer zelf kiest of hij/zij de informatie wel echt wil.

Nogmaals: hiep hiep hoera voor het bestaan van SerieTotaal! Ik hoop dat het net zo'n onmisbare site mag zijn als FilmTotaal."

Tibs op 08-04-2014 11:14

Mooi forum, vind ik persoonlijk beter uitzien dan het forum van filmtotaal ( die eerder chaotisch overkomt). Komt er een off-topic?

Secret1994 op 17-05-2014 10:21

Ik wil jullie nu niet opjagen hoor ;)
maar wanneer komt er een [B] en [img]- functie in de reacties? :)

Tako op 19-05-2014 13:38

[img] tag gaat er waarschijnlijk niet komen omdat we daarmee teveel risico lopen m.b.t extern gehoste malware. Maar je kan uiteraard gewoon een link te maken naar plaatjes. De de [b] tag, is die echt zo belangrijk?

Jaime91 op 18-06-2014 16:56

Gaat het mogelijk worden om net als bij Filmtotaal een avatar uit te kiezen? Wanneer kan ik de scores die ik series gegeven heb terugzien?

Secret1994 op 26-06-2014 20:25

kunnen jullie (of in de toekomst) z'n systeem toevoeg zoals FilmTotaal op het forum...
Dat er hoofdonderwerpen zijn die door de MODS worden aangemaakt en dat daaronder dan onderwerpen kunnen aangemaakt worden door leden?
Zo denk ik bevoorbeeld aan de hoofdonderwerpen:
'Series Algemeen'
Vb wat is de laatste serie die je hebt gezien? Welke series volg je?
'Tv Series'
Hier kan voor elke serie een onderwerp worden opgemaakt, Arrow, GoT,...
'Feedback'
De updates van Serietotaal of het posten van vragen van leden
groeten ;)

Stargatefan op 29-06-2014 12:22

dit is meer een vraag over filmtotaal ik wil me heel graag registreren bij filmtotaal maar dat lukt niet omdat ik een geldig email adres nodig heb ik heb alles al geprobeerd maar dat lukt niet misschien dat jullie kunnen helpen

Joop op 02-07-2014 17:48

wat zijn de nieuwe releases van series in juli

Winchester73 op 02-08-2014 13:31

Ik zie toegevoegde tv-series die incompleet, c.q. niet up-to-date zijn. Hoe is dat aan te passen?
Kortom, mis correctie button.

Michiel op 29-08-2014 10:41

Minder NLZiet reclame, daarmee staat nu iedere pagina volgespamd. Als je dan toch reclame moet maken, probeer dan eerder Netflix ofzo. NLZiet komt niet voor niets overal als slechtste keus uit van de unlimited streaming diensten...

Rnacken op 30-08-2014 20:17

Ughh.. Wat stom: die NLziet advertorial ziet er gewoon uit als echte content. Dat moet je echt loskoppelen van het echte nieuws - ik neem serietotaal nu niet serieus meer, als het journalistieke/nieuwswaardige het zo snel aflegt van advertentieinkomsten..

Frietgezicht op 24-09-2014 12:42

Site bestaat al 10 maanden ongeveer maar zijn nog amper updates geweest.
Mensen kunnen niet anderen quoten(en hoe lees je dan een spoiler via mobiel?) en reageren bij series die op de site staan is ook niet eens mogelijk.

En op FT worden series opeens niet meer toegelaten in de database dus kun je over nieuwe series nergens praten. Ook op het profiel van mensen staat nog geen info. Zijn er uberhaubt updates geweest de laatste tijd en lezen jullie hier nog?

Tako op 25-09-2014 13:43

@Frietgezicht

De komende maanden gaan er weer updates komen! Voor discussie over series hadden het forum en de artikelen bedacht. Niet zozeer de seriepagina zelf. Daar kan je alleen een review achterlaten.

Roel op 03-12-2014 12:04

Ik heb een bug gevonden!
Momenteel heb ik 2 reviews geschreven, van Bates Motel en van Lost.
Maar de review van 'Lost' is helemaal niet te zien bij Activiteit. In plaats daarvan is die van Roger weer bovenaan bij 'Laatste reviews'. Terwijl dat duidelijk niet de nieuwste is. Nu word mijn review nooit gelezen. Alvast bedankt voor het lezen!

Tako op 03-12-2014 12:52

@Roel

Gaan we naar kijken!

Tako op 04-12-2014 11:08

@Roel

Opgelost!

Roel op 04-12-2014 14:57

Ik zie het! Super bedankt!

Secret1994 op 16-12-2014 16:19

VampireDiaries
The Vampire Diaries bevat al 6seizoenen (6e is nu bezig), niet 4.

Tako op 17-12-2014 13:16

Thans geupdate!

Buymore op 29-12-2014 23:24

Wanneer krijgen we onze profielfoto's te zien? De mijne is te leuk om niet gezien te worden :P

Tako op 31-12-2014 14:08

Volgende week!

Danieljackson op 09-04-2015 13:46

de bug bij filmpjes staat er

the fall s1 trailer wondercon
maar moet zijn

the flash s1 trailer wondercon

Mooffie op 17-04-2015 15:01

Vraagje, gaan jullie ook series reviewen die nu uitgezonden c.q. beschikbaar voor on-demand worden, dus niet alleen achteraf de dvd/blu-ray-versie?

Secret1994 op 14-05-2015 10:06

Kunnen jullie bij de serie ARROW (2012) aanduiden dat er 3 seizoenen zijn? (of al 4, het 4e komt online in oktober)

Want zou graag een review schrijven over het 3 seizoen van Arrow.

Hetzelfde voor volgende:
The Originals - 2 seizoenen (3e in oktober)

Tako op 14-05-2015 11:02

@Secret1994

Sorry nieuwe seizoenen updaten hebben we nog niet op orde en is buggy. Ze staan er nu wel bij!

Secret1994 op 15-05-2015 10:08

Thnx! :)

Secret1994 op 31-05-2015 18:09

Heey beste moderators :)
Kunnen jullie voor volgende series al de seizoenen toevoegen?
Black Sails - Seizoen 2 (S3 pas in 2016)
Doctor Who - Seizoen 8

Groeten!

Tako op 02-06-2015 14:16

@Secret1994
Staat erbij!

Greaterfool op 07-06-2015 21:02

Ik had een idee voor een nieuwe optie/feature voor de site, aangezien we nu weer veel pilots voor zomerseizoen 2015 gaan zien, en zelfs met al wat gelekte pilots voor tv seizoen 2015/2016 leek het mij wel leuk om een pagina te hebben, of een apart gedeelte of het forum om de nieuwe pilots te bespreken (ik moet het echt met iemand hebben over de Mr. Robot pilot).

Secret1994 op 07-10-2015 18:30

@ GReaterfool: je kan altijd een onderwerpje aanmaken op het Forum met de naam 'Rate The Pilot'... Dan kan iedereen hier over de pilot van een bepaalde aflevering beginnen praten.

Secret1994 op 07-10-2015 18:31

Aan FT: kunnen jullie nog eens Seizoen 1 van Fear The Walking Dead toevoegen? :) Want ik heb m'n review nu ingesteld als algemeen :)

Danieljackson op 29-03-2016 12:26

Ik heb een bug gevonden bij supernatural als je daarop zoekt bij serietotaal staat daar dat er maar 8 seizoenen zijn maar er zijn er al 12

Secret1994 op 21-05-2016 23:03

Mijn lijstje voor het toevoegen van series ;) want Reviews Are Coming! Misschien is het een idee om ook al de aangekondigde seizoen toe te voegen?

S7 Vampire Diaries (krijgt 8e seizoen)
S3 The Originals (krijgt 4e seizoen)
S4 Arrow (krijgt 5e seizoen)
S2 The Flash (krijgt een 3e seizoen)
S2 Gotham
S2 Fear The Walking Dead
S3 Agents Of Shield
S2 Daredevil

Tako op 24-05-2016 09:55

@Secret1994

Ze staan er bij!

Secret1994 op 24-05-2016 17:13

Bedankt Tako!

Frietgezicht op 31-05-2016 23:48

Komt er nog de optie om anderen te quoten zoals op FT?