Historische Series

Topic gestart door Greaterfool op 13-01-2015

Op het moment kunnen mij Historische series heel erg interesseren en ik vroeg me af of er wat mensen waren die mij er een paar konden aanraden.

Ik heb Marco Polo,Boardwalk Empire, The Borgias, Peaky Blinders, Spartacus, Rome, Deadwood, Band of Brothers en The Pacific al gezien. Uit welk punt in de geschiedenis het zich afspeelt maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, vind eigenlijk alles wel interessant.

Dus als mensen nog een goeie aanrader weten, dan hoor ik het graag.
O ja, ik heb ook veel goeie dingen gehoord over The Tudors dus die zal ik ook gaan kijken, zodra ik klaar ben met Vikings.

Reacties (5)

Mrnonsensical op 13-01-2015 21:41

Ik weet niet of het als historisch gezien wordt, maar Mad Men geeft wel een goede inkijk in corporate America van de jaren '60, en alle sociale verandering die in die jaren ontstonden.

Mijn echte aanrader is echter The Knick, geregisseerd door Stephen Soderbergh en met Clive Owen in de hoofdrol. Het speelt zich af in 1900 en gaat over een ziekenhuis. Heel erg mooi gefilmd maar tegelijkertijd ook behoorlijk bruut, het was geen fijne periode om in te leven. Zeker één van de beste nieuwe series van 2014.

Tweemaalh op 18-01-2015 20:57

Persoonlijk ben ik een ontzettende fan van Ripper Street en Copper. Qua stijl lijken beide series wel wat op Peaky Blinders. Gaan beiden ook over armoede, corruptie en het harde leven van de grote stad.

Ripper Street speelt zich af in Londen in 1889-1894. De detectives die achter Jack the Ripper aan hebben gezeten moeten na de jacht op de Ripper weer terug om reguliere misdaad te bestrijden. Heeft 24 afleveringen verdeeld over 3 seizoenen. Of er een vierde seizoen zal komen is nog niet bekend.

Copper speelt zich af in New York in 1864/1865 en gaat over de Ierse immigrant Kevin Corcoran, die in de multiculturele sloppenwijk Five Points als politieagent werkzaam is en daar zowel tegen moordenaars als corrupte ambtsfiguren probeert te strijden. Copper heeft 23 afleveringen verdeeld over 2 seizoenen. Er komt geen derde seizoen.

Verder is Our Zoo erg leuk. Dat gaat over de oprichting van de Britse Chester Zoo in de jaren '30. Een prachtig gefilmd en hartverwarmend familiedrama over een man die zijn droom achtervolgt. Heeft 1 seizoen van 6 afleveringen. Of er een tweede seizoen komt is onbekend.

Inartie op 05-02-2015 10:41

The Pillars of the Earth
http://www.imdb.com/title/tt1453159/?ref_=nv_sr_1

en

World Without End
http://www.imdb.com/title/tt1878805/?ref_=tt_rec_tti

Zijn 2 mooie miniseries(8 afleveringen)

Vince op 09-02-2016 17:42

The White Queen vond ik een erg sterke serie. In mijn herinnering speelde dit ten tijde van de rozenoorlog.

Moemsie1968 op 25-07-2016 22:27

Sharpe film serie met Sean Bean in de sterke hoofdrol wordt door mijn wederhelft om de zoveel tijd een keer op gezet, een war/history serie films gemaakt vanaf 1993 in de tijd van Napoleon die gewoon goed blijft na meerdere keren kijken