Welke serie vond jij het beste einde hebben?

Topic gestart door Tako op 21-01-2015

Ikzelf vond het einde van zowel The Sopranos als Breaking Bad perfect!

Dus mijn vraag aan de gebruikers van ST: "Welke serie vond jij het beste einde hebben?"

(** Let op SPOILERS **)

Reacties (13)

Mrnonsensical op 21-01-2015 19:00

Ik sluit me compleet aan bij The Sopranos. Heerlijk origineel en er wordt tot op de dag vandaag nog steeds over gedebatteerd.

Breaking Bad eindigde ook geweldig, maar iets te voorspelbaar en 'netjes', alles wat ik verwachtte dat zou gebeuren gebeurde ook, en dat maakte het allemaal toch iets minder emotioneel dan ik hoopte. Verder was het allemaal wel fantastisch geregisseerd en in elkaar gezet.

Vond het einde van Boardwalk Empire ook erg sterk. Niet altijd de meest consistente serie, maar wel fantastisch geÃĢindigt.

The Shield heeft naar mijn mening het sterkste einde tot nog toe. Duister, origineel en slim, en in tegenstelling tot vele andere series niet eindigend met (spoiler alert) de dood van het hoofdpersonage, maar iets veel beters; Vic Mackey die aan het bureau moet zitten en papierwerk doen. Ironischer en toepasselijker kan niet. Neem daarbij de dood van Shane, Claudette terminaal ziek en Ronnie de gevangenis in door Vic, en je hebt een klassieke finale.

Alexanderleveld op 02-02-2015 21:47

Ik vond Breaking Bad misschien ook wel iets te 'voorspelbaar'. Desalniettemin was het een sterk en perfect einde.

Persoonlijk favoriet is toch wel Six Feet Under. Wat een rollercoaster aan het eind van vijf seizoenen en echte perfectie.

Verder vond ik Lost ook 'bevredigend', in tegenstelling tot anderen.

Van The Sopranos moet ik het einde nog zien, maar het belooft wat zo te lezen/horen.

Geranimous815 op 06-02-2015 13:58

Yep. Duidelijk Six Feet Under. In mijn ogen bestaat er geen betere series finale. Perfect.

The Sopranos was ook geweldig. Hilarisch ook dat er mensen waren die dachten dat hun TV stuk was en dat soort dingen. Als schrijver kun je denk ik bijna geen groter compliment krijgen.

Michiel op 23-03-2015 09:56

M*A*S*H, zelden zo'n sterke aflevering gezien. Het sterkste moment uit de hele serie: Wanneer ze druk bezig zijn met operaties, en via de radio te horen krijgen dat de oorlog voorbij is. En daarna gaan ze verder met opereren.

Zo'n enorm sterke scene. Helemaal met een knipoog terug naar de scene waarin Radar moet vertellen dat Henry gestorven is op zijn terugreis naar huis. De cast werd pas enkele minuten van te voren op de hoogte gesteld, wat een briljant spel heeft opgeleverd.

Angelater op 23-03-2015 17:36

De series die Tako heeft voorgesteld vond ik ook een toepasselijk einde hebben. Lastig dit, aangezien ik al aardig wat series voorbij heb zien gaan. Daarom wil ik ook geen hele rits aan series hier knallen, maar toch plaats ik 'Angel' en 'Lost' hier neer.

'Angel' gaf netjes aan dat het avontuur altijd doorgaat en dat kwaadaardigheid voort blijft staan. Enige wat we kunnen doen is het verdragen en tegengaan.

En 'Lost' had genoeg problemen met diens verhaallijn, vooral rondom de laatste paar seizoenen. Maar desondanks kwam het allemaal mooi ten einde. Misschien een zwak voorbeeld, maar het is wat het is.

Danieljackson op 09-04-2015 13:57

Ik vond het einde van stargate atlantis (spoiler alert) best heel erg open omdat ja nu staat atlantis wel op de aarde maar de wraiths zijn er nog

Verder heb ik heel erg genoten van deze serie ook omdat ik een groot fan van stargate ben

Angelater op 16-04-2015 18:43

Gisteren de series finale van 'Justified' gezien en alhoewel ik niet kan zeggen dat hij voor mij de 'beste' finale is die ik ooit heb gezien, ben ik er wel meer dan tevreden mee. Alles kwam erg mooi, en ergens ook wel deprimerend, ten einde.

Kars813 op 17-04-2015 13:21

De eindes van Boardwalk Empire en Breaking Bad vond ik erg goed.

Raven op 21-05-2015 12:14

Battlestar Galactica vond ik ook een goed einde hebben. Evenals Breaking Bad en Boardwalk empire

Demuizenkoning op 27-05-2015 15:53

Breaking Bad, erg sterk, maar schijnt dat de Sopranos ook een geweldig einde heeft, maar nog nooit de serie gekeken. Verder heeft True Detective ook een spectaculair en mooi einde.

Greaterfool op 28-05-2015 00:20

Ik was uiterst tevreden over het einde van Justified, eigenlijk was het hele 6e seizoen geweldig. Verder vond ik ook dat de Wire een super sterk einde had en ik moet bekennen dat ik ook wel een paar traantjes heb gepikt bij de laatste afleveringen van The Office US.

Vleugel op 04-10-2015 01:34

The Newsroom. Heerlijk terugblikkend en die scene met Thats How I Got To Memphis, echt geweldig.

Frietgezicht op 24-05-2016 20:19

Eens met alle keuzes van Mr Nonsensecal.

Vooral idd The Shield.

Ik voeg daar The Wire aan toe.