Beste (of slechtste) Serie van 2015

Topic gestart door Greaterfool op 17-01-2016

Ik ben er misschien een beetje laat mee, maar ik zou graag willen weten wat jullie de beste, of meest teleurstellende als je liever klaagt, serie (of top 5 of 10) van 2015 vonden. Dat mogen nieuwe series zijn (Mr Robot, Narcos, DareDevil, Better Call Saul) of continuaties zijn (Ray Donovan, Game of Thrones, Luther).

Hier in iedergeval mijn keuzes
Beste nieuwe serie:
1 - Mr. Robot
2 - Better Call Saul
3 - Daredevil
4 - Happyish
5 - Vechtershart
Honorable Mentions: The Nightly Show, F is For Family, Man In The High Castle, And Then There Were None, Show Me A Hero, Jessica Jones, Man Seeking Woman en The Brink.

Beste continuaties:
1 - The Knick
2 - You're The Worst
3 - Black Sails
4 - True Detective (controversiele keuze)
5 - Hannibal
Honorable Mentions: Fargo, The Daily Show (Trevor Noah is een waardige opvolger van Jon Stewart), Peaky Blinders, Vikings, Luther, Mad Men, BoJack Horseman en Hell On Wheels.

Grootste Teleurstellingen:
1 - Fear The Walking Dead (Beneden niveau van wat ik van AMC verwacht, geef seizoen 2 nog een kans maar ik ben pessimistisch)
2 - The Bastard Executioner (Had meer van Meneer Sutter verwacht)
3 - Master Of None ( Heb de pilot gezien en was niet onder de indruk, heb op aandringen van vrienden en medeserie kijkers op Reddit toch het hele seizoen gekeken. Vond het 3 keer niks, gewoon een slechte kopie van Louie maar dan niet grappig)
4 - Narcos (Absoluut geen slechte serie, maar ik had zoveel goeie dingen gehoord dat de serie de hype niet waarmaakte, nog steeds een 8,5-9/10)
5 - Into The Badlands (Wederom geen slechte serie, maar wat mij betreft gingen ze niet diep genoeg in op de mythologie van die wereld on legden ze de focus iets te veel op de geweldige actie scenes)

Reacties (1)

Tweemaalh op 17-01-2016 17:31

Beste nieuwe serie:

1. Jessica Jones
2. Daredevil
3. Ash vs. Evil Dead
4. Better Call Saul
5. Jonathan Strange & Mr. Norrell

Eervolle vermelding: Agent Carter

Beste continuatie:

1. Hannibal
2. Fargo
3. The Bridge (Zweedse/Deense versie)
4. The Americans
5. Luther

Eervolle vermeldingen: Game of Thrones, Homeland, The Walking Dead, Da Vinci's Demons, Orphan Black, Bates Motel, Broadchurch, Fear the Walking Dead, Penny Dreadful, Ripper Street, Vikings, The Musketeers, Death in Paradise

Beste series die ik wel in 2015 heb gezien, maar die niet in 2015 uitgezonden zijn:

1. Utopia (de thriller van Channel 4, niet de realityserie van SBS6)
2. Misfits
3. Lilyhammer
4. State of Play (miniserie van de BBC uit 2003)
5. Primeval

Grootste teleurstelling:

1. True Detective seizoen 2 - Ik kon er maar niet lekker inkomen, dit in tegenstelling tot het eerste seizoen.

2. Tatau - één van de betere series van BBC Three (In the Flesh) werd gecanceld om plaats te maken voor deze wanvertoning.

3. Atlantis seizoen 2 - Ondanks dat de makers wisten dat het gecanceld zou worden, besloten ze toch om de boel niet mooi af te sluiten, maar om door te gaan alsof er een derde seizoen zou komen.

4. American Horror Story seizoen 5 - Dat American Horror Story een style-over-substance-serie is, was allang duidelijk, maar zo pijnlijk duidelijk was het dit seizoen nog nooit geweest. Alles ziet er gelikter uit dan ooit, maar het verhaal en de personages voelen leeg aan.

5. Doctor Who seizoen 9 - Toch eventjes het vermelden waard. Ondanks dat ik nog steeds een zeer grote fan ben en seizoen 9 best amusant was, bewijst de finale maar weer eens dat Steven Moffat zo snel mogelijk weg moet bij Doctor Who. Na een geweldige een-na-laatste aflevering hangen er teveel draadjes los die nog aan elkaar geknoopt moeten worden. In een zeer rommelige en chaotische aflevering wordt dit gedaan. Hetzelfde gold voor de vorige twee seizoensfinales.