Top 10 Series 2016

Topic gestart door Abeschippers op 05-01-2017

Het leek mij leuk om onze persoonlijke top 10 lijstjes van 2016 met elkaar te delen. Het gaat hierbij niet zozeer om series die verschenen zijn in 2016, maar om series die jij in 2016 gekeken hebt. Hieronder mijn persoonlijke top 10:

10. Stranger Things (seizoen 1) :Alleen al door de hype die deze serie in de zomer wist te creëren verdient deze serie een plaatsje in mijn top 10. Al met al voldeed deze serie niet helemaal aan mijn verwachtingen (die door alle hype veelte hoog waren), maar de serie was erg vermakelijk en vooral het goede acteerwerk van "childactors " en het jaren '80-thema spraken mij erg aan.

9. House of Cards (seizoen 4) : House of Cards zette in 2016 opnieuw een ijzersterk seizoen neer, en dat zorgt ervoor dat het op de negende plaats in mijn top 10 belandt. SPOILER: (spoiler alert) Het neerschieten van Frank was wel het moment waarop ik dacht "deze serie blijft mij verbazen".

8. Daredevil (seizoen 2) : Je denkt nu misschien "alweer een Netflix Original"! Netflix timmerde dit jaar namelijk goed aan de weg en kwam ook met een tweede seizoen voor Daredevil. Dat dit opnieuw een succes was is geen verassing meer te noemen, alle samenwerkingen tussen Marvel en Netflix (Daredevil, Jessica Jones en Luke Cage) zijn tot nu toe een succes! Het tweede seizoen van Daredevil viel bij mij het meeste in de smaak en daarom dus deze verdiende 8ste plaats.

7. The Walking Dead (seizoen 6 & 7) : Ondanks dat deze serie mij op veel vlakken tegenviel, was dit toch een van de series waar ik elke week op zat te wachten. Negan is een welkome toevoeging aan de cast, en dit was naar mijn mening ook wel nodig om de boel eens aardig op stelten te zetten. De chliffhanger aan het einde van seizoen 6 zorgde er voor mij voor dat deze serie in de middenmoot van mijn lijstje in beland.

6. Designated Survivor (seizoen 1) : Een nieuwkomer in 2016 was Designated Survivor, een serie waar ik vanaf de eerste minuut helemaal ingezogen werd en tot nu toe (aflevering 10) nog steeds in zit. Het concept van de serie is origineel en toch ook weer vertrouwd, wat voor mij prima werkt. Elke week verschijnt er een nieuwe episode op Netflix en hier kijk ik elke week weer naar uit. Ik hoop dat er dit jaar meer series zijn waarbij Netflix dit kan regelen zodat je niet meer tijden op nieuwe afleveringen hoeft te wachten.

5. The 100 (seizoen 1-3) : Een serie waar in recentelijk mee begonnen ben is The 100. Een aangename verassing van The CW. The 100 begint heel sterk en zet deze lijn in seizoen 2 moeiteloos door. Naarmate de seizoenen vorderen wordt de serie ook wat duisterder (Game of Thrones-light) en dit is helemaal naar mijn smaak. Ondanks een iets minder derde seizoen is deze serie één van mijn favorieten van het jaar. Hopelijk kan het vierde seizoen in 2017 het niveau van seizoen 2 evenaren.

4. Dexter (seizoen 4-8) : Al waren de laatste seizoen tegenvallend en verwarrend, het vierde seizoen van Dexter heeft ervoor gezorgd dat deze serie zo hoog in mijn top tien heeft kunnen eindigen. De "Trinity-Killer" was wat mij betreft "by far" de beste "villain" in heel Dexter en dat verdient een vierde plaats.

3. The Vampire Diaries (seizoen 1-8) : The Vampire Diaries was voor mij dit jaar een "guilty pleasure". Ondanks dat deze serie mij iets te dramatisch was heb ik me toch heel erg vermaakt en dit was voornamelijk te danken aan de gebroeders Salvatore. Dit jaar zal Vampire Diaries tot een einde komen, en dat vind ik stiekem toch wel een beetje jammer.

2. The Mentalist (seizoen 1-7) : Misdaden oplossen met behulp van observatievaardigheden is wat Patrick Jane gespeeld door Simon Baker in deze serie doet, en hij doet het met verve. Deze serie was de misdaadserie die ik dit jaar heel erg kon waarderen. Het mysterie rondom Red John was in de eerste paar seizoenen natuurlijk het hoogtepunt, al werd naar mijn mening teveel uitgerekt in de latere seizoenen. Hoe dan ook een geweldige serie!

1. Game of Thrones (seizoen 6) : De onbetwiste nummer 1 van 2016 is natuurlijk Game of Thrones. Spoilers: Een opstapeling van (spoiler alert) "Hold the door", "Jon Snow is back!", "Battle of the Bastards" en de geweldige seizoensfinale zorgden ervoor dat deze serie hoe dan ook op nummer 1 moet staan. Ik vraag me ook af hoe een 7de en 8ste seizoen dit zouden moeten overtreffen.

Ik kijk uit naar jullie top 10 lijstjes!

Reacties (4)

Greaterfool op 05-01-2017 13:59

#10: The Night Of, begon super sterk maar kakte helaas halve wege het seizoen een beetje in, echter zaten er toch geweldige acteer prestaties bij en het was zeker ook sterk sociaal commentaar op het Amerikaanse Gevangenis systeem.

#9: Stranger Things, Een leuke serie steekt erg goed in mekaar, maar ik voel die nostalgie factor niet die vele kijkers wel hebben omdat ik daar gewoon niet oud genoeg voor ben.

#8: Daredevil seizoen 2, het verhaal had denk ik ook wel in 8-10 afleveringen kunnen verteld worden, maar dat is iets waar alle Marvel/Netflix series aan leiden. Echter maakte The Punisher het allemaal waard.

#7: Westworld, geweldige cast met even goeie acteer prestaties, en zo te zien waren kosten nog moeite gespaard. Enige nadeel is dat velen het verhaal moeilijk te volgen vonden, misschien moet het eerste seizoen opnieuw bekeken worden met de kennis van nu.

#6: Goliath, Billy Bob en William Hurt in 1 serie, nou dan ben ik wel verkocht hoor. Verder was het ook gewoon een sterk verhaal, ben beniewd naar seizoen 2 (Als die er komt).

#5: Vikings, seizoen 4, Ook al is seizoen 4 nog bezig, hebben we toch 15 afleveringen alvast gezien, en ik moet zeggen dat dit de 15 pijnlijkste tot nu toe waren, de ondergang van Ragnar en een nieuwe generatie Vikings die zijn plaats moeten overnemen.

#4: Halt And Catch Fire, seizoen 3, ondanks dat deze serie slecht bekeken word vind ik dat hij zich kan meten met Mad Men, alleen dan in de jaren 80 ipv van 60 en met Computers ipv Reclame bureau's, echter weten ze ieder seizoen weer een geweldige prestatie neer te zetten.

#3: Mr. Robot, seizoen 2, vele mensen waren hier on tevreden over, ik snap niet waarom, ik vind alles van deze serie geweldig, de sfeer, de thema's, de personages. Er is dit seizoen veel gebeurd maar ik heb alleen maar meer vragen gekregen, kan niet wachten tot seizoen 3.

#2: The Men In The High Castle, seizoen 2, echt het pareltje van Amazon, seizoen 1 was veel al de introductie aan de wereld, maar seizoen 2 weet hier perfect op voor te borduren, onze favoriete personages krijgen meer geschiedenis en ontwikkeling, de grijze moraliteit in een wereld vol met Nazis en Imperiele Japaners en natuurlijk complotten en verraad.

#1: Black Sails, seizoen 3, de serie weet ieder seizoen beter te worden. De cast heeft een geweldige chemie, op de sets en rekwisieten zijn kosten nog moeite gespaard en weinig series kunnen zulke goeie veldslagen neer kunnen zetten, BotB bij GoT was briljant, de veldslag in XIX was goddelijk.

Abeschippers op 05-01-2017 15:11

@Greaterfool toffe top 10! Staan veel series tussen die ikzelf nog moet gaan kijken.

Menofstyle op 06-01-2017 14:57

10- Luke Cage Marvel Netflix niet de beste marvel serie toch heel leuk om te kijken

9-The Night Of de goede serie van HBO

8- (Arrow)( the Flash) (en legend of tomorrow) deze series kan je niet los kijken van elkaar niet beste maar gewoon lekker tijd vermaak zeker als je van comics houd
.
7- Better Call Saul De serie is een spin-off van Breaking Bad, waarin het personage Saul Goodman een louche advocaat is

6- Halt And Catch Fire echt top serie

5- House of Cards (Kevin Spacey) echt top

4- Narcos Deze stoere gangsterserie is gebaseerd op de gewelddadige wereld van de machtige drugskartels in Colombia.

3- The Walking Dead soms mag er wat meer pit in maar toch erg leuk om te kijken

2- The Big Bang word gewoon altijd vrolijk van de serie

1- Daredevil gewoon hele maal top

Tuurlijk hoort Game of Thrones op 1 te staan dat spreekt voor zich.

ook genoten van nieuwkomers als (Stranger Things) (The Last Kingdom) (Westworld)(The Men In The High Castle)

Tweemaalh op 06-01-2017 22:57

10. Class (seizoen 1): nieuwe Doctor Who spin-off. Past naadloos in het Doctor Who-universum. Heeft ondanks de jonge doelgroep een opmerkelijk volwassen toon. Het wachten is nog op de aankondiging van een tweede seizoen.

9. One of Us (seizoen 1): Miniserie van de makers van The Missing. Een sterk stukje misdaaddrama dat op gepaste wijze thema's als familie, verlies en trouw de revue laat passeren.

8. Line of Duty (seizoen 3): het niveau stijgt met wederom een spannende verhaallijn, interessante gastrollen en een emotionele finale.

7. Dirk Gently's Holistic Detective Agency (seizoen 1): Gebaseerd op de boeken van Douglas Adams. Een bizarre mix van stijlelementen maken dit een vreemd geheel. Wel erg lekker om naar te kijken.

6. Vikings (seizoen 4): Het vierde seizoen blijft de sterke lijn van seizoenen twee en drie vasthouden. Wist op de valreep van 2016 nog voor een paar knallende momenten af te leveren.

5. Scrotal Recall/Lovesick (seizoen 2): Een bizarre komedie over een jongeman die zijn voormalige seksuele partners moet opzoeken nadat hij een soa heeft opgelopen. Het tweede seizoen levert wat humor in, maar investeert in karakters.

4. Game of Thrones (seizoen 6): Het was het wachten waard en maakt het mindere vijfde seizoen meer dan goed. Vooral The Door, Battle of the Bastards en The Winds of Winter waren fenomenaal.

3. Ripper Street (seizoen 4 en 5): Wat een prachtserie blijft het. Drie jaar geleden zou het gecanceld worden door de BBC, maar Amazon besloot om er nieuw leven in te blazen. Groter budget en grotere acteurs maken de laatste paar seizoenen een genot voor het oog. Met deze twee seizoenen krijgt de serie een prachtige afsluiter.

2. The Americans (seizoen 4): Ook dit jaar was het weer genieten. Sterk familiedrama op ingenieuze wijze gecombineerd met spannende spionage.

1. Black Mirror (seizoen 3): het blijft echt een topserie! Ook dit seizoen worden er weer pijnlijke maatschappelijke problemen aan de kaak gesteld. Vooral de afleveringen Shut Up and Dance en San Junipero zijn de hoogtepunten.

Eervolle vermeldingen voor Luke Cage, House of Cards, Orphan Black, Orange is the New Black, Better Call Saul, The Walking Dead, Penny Dreadful en Hell on Wheels en nog meer.