Blu-ray recensie: 'Rebound' seizoen 2

Blu-ray recensie: 'Rebound' seizoen 2

Nette uitgave met goed gebalanceerde audio en scherpe beelden.

Bedenker: Fabrice Gobert | Cast: Anne Consigny (Claire), Clotilde Hesme (Àdele), Frédéric Pierrot (Jérôme), Céline Sallette (Julie) | Jaar: 2012 - heden | Zender: Canal+

In kwam de Franse film Les Revenants uit, een zombiefilm waarin zo'n 70 miljoen mensen geheel bewust en gezond terugkwamen uit de dood. Ze wilden herintegreren in de stad waar de film zich afspeelt en dat is natuurlijk niet eenvoudig. De goede ontvangst van het concept maakte deze serie mogelijk. Na zestien afleveringen en een Emmy voor de beste dramaserie, is dit tweede seizoen op Blu-ray uitgegeven in Nederland.

Het is een half jaar geleden dat de teruggekeerde doden weer verdwenen in de bergen. Sindsdien is er niets meer van hen vernomen. Dat geldt ook voor de politieagenten die naar het dorpshuis waren gestuurd om de mensen daar te beschermen. Inmiddels is Adèle hoogzwanger en staat een deel van het stadje nog steeds onder water. De dam wordt bewaakt en het leger helpt de inwoners die hebben besloten te blijven. Er is een storm van geruchten geweest over mensen die zouden zijn teruggekeerd uit de dood, maar de overheid wilde er niets van weten. De weinige getuigen die er nog zijn, praten er maar niet meer over. Tot hen behoren ook Léna en haar vader Jérôme. Maar zij hebben de hoop nog niet opgegeven dat ze Camille en Claire ooit terugvinden. Op een dag arriveert er een onbekende man in het stadje. Zijn naam is Berg en hij lijkt meer van de situatie te weten dan hij doet voorkomen. En dan begint er plotseling een nieuwe golf van wederopstandingen...

Zoals al geschreven werd het eerste seizeon van de show goed ontvangen. Critici vonden het vooral een fijne afwisseling van de typische zombieseries met veel geweld. De kijkcijfers waren ook goed: gemiddeld keken 1,4 miljoen mensen naar Canal+ toen dit uitgezonden werd.

Blu-ray: Les Revenants seizoen 2 | Duur: 8 x 60 min. | Release: januari 2016 | Video: 16:9 | Audio: Frans DTS-HD 5.1 | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 2x Blu-ray | EAN: 8-711983-443303 | Met dank aan: Just Entertainment

Dit tweede seizoen wordt aangeleverd in een nette, sfeervolle slipcover met daarin een dubbeldikke Blu-ray hoes. Voorop staan de castleden van de serie en achterop vinden we een synopsis en de gebruikelijke technische informatie. De beelden zien er goed uit op deze uitgave, met een verhouding van 16:9. De details zijn scherp, waarschijnlijk dankzij de digitale camera's waarmee de serie opgenomen is. Soms zijn de kleuren overigens wat bleek, maar dat is een bewuste keus van de makers. Verder ziet het geheel er namelijk wel mooi en natuurgetrouw uit. De audio is verder erg 'clean', met veel nadruk op het dialoog. De effecten van omgevingsgeluiden zijn wel aanwezig, maar nooit overheersend.

Een derde seizoen lijkt er te gaan komen, maar helemaal zeker is het nog niet. Een bevestiging is namelijk nog niet gegeven door Canal+.