DVD-recensie: 'Flikken Maastricht' seizoen 10

Wederom een nette uitgave van de populaire serie.

Cast: Victor Reinier (Floris Wolfs), Angela Schijf (Eva van Dongen), Oda Spelbos (Marion Dreesen), Sergio IJssel (Romeo Sanders) | Jaren: 2007 "“ heden | TV-release: Nederland 1

Uiteraard kwam er een tiende seizoen uit van hitserie Flikken Maastricht. De Nederlandse politieserie is uiterst populair bij de kijker en dus kon het niet anders dan dat de makers meer naar het kleine scherm zouden willen brengen. Meer dan anderhalf miljoen mensen keken naar de nieuwe afleveringen. Het tiende seizoen is nu op Dvd verkrijgbaar.

In dit seizoen maken Wolfs (Victor Reinier) en Eva (Angela Schijf) een nieuwe start. Nadat Wolfs heeft besloten toch niet aan de slag te gaan in Milaan, gaan de twee weer samen aan het werk. Alles lijkt weer als vanouds maar niets is minder waar!

De dochter van Wolfs, die haar straf uitzit, is in gevaar als haar identiteit uitlekt in de gevangenis. Als dochter van een politieman komt zij in de problemen. Wolfs raakt hierdoor meer en meer gefrustreerd en doet er alles aan om Fleur te helpen. Hij doet een beroep op officier van justitie Bols en hoofdinspecteur Mechels, maar bij iedereen vangt hij bot. Uiteindelijk neemt hij het heft in eigen handen met alle gevolgen van dien.

Eva is ondertussen druk met het beschermen van Jens Bols, officier van justitie, die naar aanleiding van een eerdere zaak ernstig wordt bedreigd. Het komt zelfs tot een aanslag waardoor hij moet onderduiken in een safehouse ver van Maastricht. Wat niemand kan overzien is dat de bedreiging veel ernstiger is dan gedacht. Terwijl Wolfs meer en meer geobsedeerd raakt door de problemen van Fleur, staat Eva er helemaal alleen voor.

DVD: Flikken Maastricht seizoen 10 | Duur: 495 min. | Release: januari 2016 | Video: 16:9 | Audio: Nederlands Dolby Digital 2.0 | Discs: 3x DVD| EAN: 8-718274-546118 | Met dank aan: TROS / Eyeworks

Het recensie-exemplaar dat we ontvingen is de standaard DVD-uitgave van het achtste seizoen. De uitgave is in dezelfde stijl als die van eerdere seizoenen gemaakt en past dus, mocht je er meer van hebben, prima in de collectie. Dat houdt overigens in dat er een mooie slipcover is en daarin een uitvouwbare hoes, met ruimte voor de drie schijven. Ook tref je uitgebreide synopsissen voor de afzonderlijke afleveringen aan.

De beeldkwaliteit is van eenzelfde niveau als het vorige seizoen. Het geheel ziet er net en scherp uit, waarbij details prima tot hun recht komen. De kleuren zijn meestal natuurgetrouw, hoewel soms wat minder en dat lijken bewuste keuzes te zijn van de makers. De audio is verder ook goed te volgen, dialoog is helder te horen en krijgt altijd voorrang.

Niet alleen komt er een elfde seizoen van de hitserie uit, ook is er nu een spin-off op tv te zien: Flikken Rotterdam. Kortom: er is voorlopig nog genoeg leuks voor de fans.