Tv-serie op Blu-Ray: Rectify (seizoen 2)

Nette uitgave van de uitstekend ontvangen serie van SundanceTV.

Bedenker: Ray McKinnon | Cast: Aden Young (Daniel Holden), Abigail Spencer (Amantha Holden), J. Smith-Cameron (Janet Talbot), Adelaide Clemens (Tawney Talbot), Clayne Crawford (Ted Talbot Jr.), Luke Kirby (Jon Stern), e.a. | Uitzending serie: 2013 - heden | Tv-zenders: SundanceTV

SundanceTV had met Rectify inn 2013 een ware voltreffer. De dramaserie werd uitstekend ontvangen en was een favoriete tv-serie van vele critici. De serie rond de eens ter dood veroordeelde Daniel Holden (Aden Young) pakte snel door en ondertussen is het derde seizoen al uitgezonden in de States.

In het Nederlandse schap verscheen onlangs het tweede seizoen. Ook dit seizoen werd goed ontvangen (RT = 95%, Metacritic = 92/100) en werd door de recensent van The Hollywood Reporter omschreven als "Het blijft zo meeslepend en uniek als altijd."

Synopsis
Negentien jaar terug werd Daniel Holden ter dood veroordeeld wegens het verkrachten en vermoorden van zijn vriendin Hanna. Maar dankzij nieuw DNA-bewijsmateriaal en veel hard werk van zijn zus Amantha en advocaat Jon Stern is zijn vonnis vernietigd. Na zijn vrijlating is Daniel teruggekeerd naar zijn moeder in Paulie, Georgia, waar niet iedereen overtuigd is van zijn onschuld. In dit tweede seizoen zien we hoe Daniel zijn uiterste best doet om te leven in het heden. Helaas is er in Paulie veel dat hem juist doet denken aan het verleden; aan zijn jaren in de cel, aan Hanna en aan wat hij deed op de avond dat zij werd vermoord. Zo begint Daniel te beseffen dat hij zal moeten begrijpen en accepteren wat er werkelijk is gebeurd als hij ooit rust wil vinden. Die conclusie maakt hem nog vastberadener om af te rekenen met zijn verleden, tegen elke prijs.

Serie: Rectify - Seizoen 2 | Aantal discs 2 x Blu-Ray | Afleveringen: 6 x ca. 44 minuten | Beeld: 1080i 16 x 9 | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Extra's: geen | EAN: 8717344757515 | Release: april 2016 | Met dank aan: Just Entertainment

De twee Blu-ray schijven van deze uitgave van het tweede seizoen van Rectify zitten vastgeklikt in een fraaie uitklapbare kartonnen verpakking. Net als bij het eerste seizoen bevat de sleeve uitsneden, dit keer voor de twee vrouwelijke hoofdpersonages. In de hoes staan uitgebreide synopsissen per afleveringen. Erg netjes. De tien afleveringen staan evenredig verspreid over de twee schijven.

De kwaliteit van het beeld is uitstekend. Met een prima scherpte en iets wat sobere maar natuurlijke kleuren is het een genot om naar de serie te kijken. Het beeld is ook vrij van verdere verstoringen zoals ruis of een matige detailweergave. De donkere beelden blijven ook netjes overeind. Het geluid wordt opgeleverd door een DTS-HD geluidtrack, welke zich vooral focust op de dialoog tussen de personages en muzikale ondersteuning. Ondanks dat er wel wat surround effects te horen zijn, ligt hier uiteraard de nadruk niet op.

Nul bonusmateriaal
Net als bij het eerste seizoen levert Just Entertainment geen bonusmateriaal mee op de twee Blu-ray schijven. To bad voor de fans aangezien de serie hooggewaardeerd is en eigenlijk wel om wat achtergrondinformatie vraagt. Mede daarom hieronder de online featurette 'Behind the Screen' voor het tweede seizoen:

Vierde seizoen al onderweg
In de States is het tweede seizoen in 2014 uitgezonden en volgde juli 2015 het derde seizoen. In tegenstelling tot seizoen 2 bestaat het derde seizoen weer uit zes afleveringen. Het vierde seizoen wordt in de herfst van 2016 uitgezonden en deze werd al aangekondigd voordat het derde seizoen was uitgezonden. Het vierde seizoen gaat de Rectify afronden.