Tv-serie op Dvd: Ray Donovan (seizoen 3)

Liev Schreiber blijft bikkelhard.

Bedenkers: Ann Biderman | Cast: Liev Schreiber (Raymond "Ray" Donovan), Paula Malcomson (Abby Donovan), Eddie Marsan (Terrence "Terry" Donovan), Dash Mihok (Brendan "Bunchy" Donovan), Pooch Hall (Daryll Donovan), Steven Bauer (Avi), Jon Voight (Mickey Donovan), e.a. | Uitzending serie: 2013 - Heden | Tv-zenders: Showtime

De misdaadserie Ray Donovan met onder meer Liev Schreiber rondt binnenkort het vierde seizoen af en een vijfde is al aangekondigd. Het derde seizoen van de serie van Showtime verscheen onlangs op Dvd en dit seizoen bewees al dat het prima niveau wordt vastgehouden. Op RT noteerde het derde seizoen een nette 77% en de IMDb staat op een keurige 8,3. De kijkcijfers van seizoen 3 bleven ook redelijk gelijk aan de voorgaande seizoenen.

In seizoen 3 van Ray Donovan, ook met deelname van Katie Holmes en Ian McShane, ontstaat er als gevolg van de moord op Kate McPherson een kloof tussen Ray en zijn zakenpartners. Ray krijgt een nieuwe kans aangereikt door miljardair Andrew Finney. De fortuinlijke mediamagnaat heeft Ray's hulp nodig bij het in toom houden van zijn kinderen, die strijden om de controle over papa's zakenimperium.

Serie: Ray Donovan - Seizoen 3 | Aantal discs 4 x Dvd | Afleveringen: 12 x 45 minuten | Beeld: 1.78 : 1 | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: New Characters | Los Angeles: The Third Character | Lucha Love Story | Blood and Bruises | EAN: 5053083071592 | Release: augustus 2016 | Met dank aan: Universal Pictures

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Ray Donovan zitten verpakt in een doorzichtige Dvd-keepcase. In de hoes staat keurig aangegeven welke afleveringen en extra's er op welke afzonderlijk schijf te vinden zijn. Er is zelfs een korte synopsis per aflevering toegevoegd. Erg netjes!

De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave, met een standaard beeldverhouding van 1.78 : 1, is zeker netjes te noemen. Het contrast ligt wat hoog, maar de donkere scènes behouden redelijk de details. Met de nette scherpte mag dit een prima Dvd-uitgave genoemd worden. Tel daarbij het prima geluid met hier en daar wat surround effects op en je hebt een waardige Dvd-uitgave. Voor de fans zal het wel jammer zijn dat Universal de serie alleen op Dvd uitbrengt. De eerdere seizoenen verschenen wel op Blu-ray.

Aantal feaurettes
Over de vier schijven staan een viertal featurettes verdeeld. Zo is er een korte docu te bekijken over de nieuwe personages van onder meer Ian McShane, als Andrew Finney, en Katie Holmes, als Paige Finney. De andere featurettes zoomen kortstondig in op het derde seizoen, de wat bizarre, maar vermakelijke keuze voor de 'Lucha Love Story' en de nodige vuistgevechten in het derde seizoen. De laatste bevat uiteraard sowieso de nodige stevige spoilers.

Ray gaat nog wel even door
Het vierde seizoen wordt ondertussen afgerond door zender Showtime en volgend jaar verschijnt ongetwijfeld het aangekondigde vijfde seizoen. De kijkcijfers lijken iets te zijn gedaald, maar het zou zomaar kunnen dat er na het vijfde seizoen nog één of twee seizoenen verschijnen. Hieronder de trailer voor seizoen 4: