Tv-serie op Blu-Ray: Fear the Walking Dead (Seizoen 2)

Dit keer met maar liefst 15 afleveringen.

Bedenkers: Robert Kirkman | Dave Erickson | Cast: Kim Dickens (Madison Clark), Cliff Curtis (Travis Manawa), Frank Dillane (Nick Clark), Alycia Debnam-Carey (Alicia Clark), Elizabeth Rodriguez (Liza Ortiz), Mercedes Mason (Ofelia Salazar), Lorenzo James Henrie (Christopher Manawa), Rubén Blades (Daniel Salazar), Colman Domingo (Victor Strand) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: AMC

De The Walking Dead-companion series Fear the Walking Dead lijkt nog niet dezelfde indruk te kunnen maken als de moederserie. Toch kreeg het tweede seizoen 15 afleveringen. Dit deed de kijkcijfers overigens niet stijgen aangezien de Fear the Walking Dead op gemiddeld 4,2 miljoen bleef steken, ten opzichte van 7,6 miljoen bij seizoen 1. Onlangs verscheen het nieuwste seizoen op Blu-ray.

In het tweede seizoen van Fear the Walking Dead (IMDb = 7,1) lijkt de eenheid erg ver weg door de gebeurtenissen op het landgoed Abigail. Alicia begrijpt niet waarom Madison weigerde om Nick te laten gaan. Travis ziet dat de apocalyptische duisternis Chris steeds meer in zijn greep krijgt en probeert hem hierbij te helpen. Ofilia wordt sterk beïnvloed door het verleden van haar vader Daniel en dit beïnvloedt haar hoop op een nieuw leven in deze duistere wereld. Strand wordt, ten slotte, verteerd door zijn eigen verdriet.'

Uitgave: Fear the Walking Dead - Seizoen 2 | Aantal discs 4 x Blu-ray | Afleveringen: 15 x gem. 47 minuten | Beeld: 16 x 9 | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8713045248161 | Release: december 2016 | Met dank aan: Entertainment One

De schijven van deze Blu-ray uitgave van het tweede seizoen van Fear the Walking Dead zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de keepcase helaas geen extra details over de afzonderlijke afleveringen of de extra's. De ruimte wordt gebruikt om de uitgaven van seizoen 1 en de seizoenen van The Walking Dead te promoten.

De beeldkwaliteit van deze Entertainment One-uitgave is niet heel denderend te noemen. Positief is dat de scherpte ongetwijfeld een stuk hoger ligt dan bij de eveneens verkrijgbare Dvd-uitgave. Minder is de laag ruis. Deze komt het beeld namelijk niet ten goede en zorgt voor een wat middelmatige vertoning. De kleur wordt hierdoor ook al iets grauwer en een betere transfer had het kijkgenot zeker verhoogd. De donkere scènes lijken er nog het meest last van te hebben, al komen de dag-scènes er ook niet altijd even goed vanaf.

Het geluid wordt aangeleverd door een standaard DTS-HD track en gelukkig laat deze nog aardig wat surround effects horen. Helaas blijven het aantal "actiescènes" beperkt en is er doorlopend veel dialoog tussen de verschillende personages.

Entertainment One heeft alle afleveringen van Fear the Walking Dead: Flight 462 on de schijf gezet. Deze moeten in één keer bekeken worden en dan duurt het geheel ruim 14 minuten. Daarnaast is er voor iedere aflevering van Fear the Walking Dead een korte making of te bekijken. Deze duren niet langer dan een paar minuten en met wat snelle quotes en beelden van achter de schermen krijg je een aardige blik op hoe het geheel wordt opgenomen. Zeker aardig, maar inhoudelijk niet hoogstaand. De ondertitel ontbreekt helaas bij de extra's.

Derde seizoen in april
AMC onthulde april verleden jaar dat Fear the Walking Dead een derde seizoen krijgt. Dit keer krijgt het seizoen zelfs één extra aflevering. Overigens verscheen er in oktober een tweede 16-delige web-serie met de titel 'Fear the Walking Dead: Passage.' In de zeer korte afleveringen wordt het personage Sierra gevolgd die de gewonde Gabi helpt. Hieronder de eerste aflevering: