Tv-serie op Dvd: Rookie Blue - Seizoen 3

De geliefde politieserie met miljoenen volgers.

Bedenker: Morwyn Brebner, Tassie Cameron, Ellen Vanstone | Cast: Missy Peregrym (Andy McNally), Gregory Smith (Dov Epstein), Enuka Okuma (Traci Nash), Travis Milne (Chris Diaz), Charlotte Sullivan (Gail Peck), e.a. | Uitzending serie: 2010-heden | Tv-release: 24 juni 2010 (Global Television Network / ABC), 16 mei 2011 (NET 5 / 13th Street)

in 2010 lanceerde de Canadese zender Global en Amerikaanse zender ABC met veel succes Rookie Blue, een serie die zich focust op vijf groentjes bij de lokale politie van Toronto. Naast hun eerste stappen in de strijd tegen de misdaad wordt ook hun privéleven op de voet gevolgd. Hiermee werd het door de critici bestempeld als het "Grey's Anatomy met politieagenten". Ondertussen telt de serie vier seizoenen en een vijfde seizoen, met flink wat meer afleveringen, start volgende maand.

Met een vast aantal kijkers, circa 6,2 miljoen, weet de politieserie de nodige Canadese en Amerikaanse kijkers vast te houden. Met een 7,6 scoort Rookie Blue een redelijk cijfer op de IMDb. Ook over de rest van de wereld is de serie te zien. In Nederland zond eerst NET 5 de serie uit. Tegenwoordig is het te volgen op 13th Street. Onlangs bracht Entertainment One, ook producent van de serie, het derde seizoen uit op een zeer nette Dvd-uitgave.

Seizoen 3
Na twee jaar ervaring als politieagenten zijn de groentjes van de 15 division goed op weg om geharde veteranen te worden. Ervaring blijkt echter niet alles te zijn, als de grenzen tussen hun baan en persoonlijke levens steeds verder beginnen te vervagen.

Dvd: Rookie Blue - Seizoen 3 | Afleveringen: 13 x ca. 44 minuten | Release: april 2013 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Aantal discs 6 x Dvd | Extra's: Be careful what you wish for | Behind the camera | Crash Course: Inside the season premiere | Detective Duty | Mooney moments | On set cast interviews | Split Screen/Behind-the-Scenes Footage | The new Rookie | Travis tours | EAN: 8713045241650 | Met dank aan: Entertainment One

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Rookie Blue zitten verpakt in standaard Dvd-keepkase, met daaromheen een vergelijkbare sleeve. In de hoes staat aangeven hoe de afzonderlijke afleveringen heten en op welke schijf de bonus staat. De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave laat overwegend een goede indruk achter en ook de Dolby Digital 5.1 track stelt niet teleur door regelmatig gebruik te maken van alle kanalen.

Flinke lading korte extra's
Er zijn flink wat - niet ondertitelde - extra's toegevoegd op de vierde schijf. Veel van de extra's zijn korte featurettes. Het meest opvallend zijn 'Crash Course: Inside the Season Premiere' waarin wordt ingezoomd op de eerste aflevering en 'Split Screen/Behind-the-Scenes Footage' waarin we een kijkje krijgen achter de schermen. Ben je dol op interviews, dan stem je af op 'On-Set Cast Interviews' die met 12 minuten de langste speelduur heeft.

Conclusie: Prima uitgave van de geliefde politieserie
Rookie Blue is een redelijk nette serie met een aantal prima personages, die de aandacht blijven vragen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de serie doorlopend een vast aantal kijkers weet te trekken in de States en Canada. Het vierde seizoen werd verleden jaar al in de States uitgezonden. Het vijfde seizoen start midden mei en zal bestaan uit maar liefst 22 afleveringen in plaats van de gebruikelijke dertien.

Deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Rookie Blue is erg netjes. Met een redelijk beeld en geluid en voldoende - helaas niet ondertitelde - extra's, weet Entertainment One de fan voldoende tegemoet te komen. Hieronder een snelle promo voor het vijfde seizoen: