
Series / Nieuws
Nieuw, spannend en 100% op Rotten Tomatoes: Maar niet in Nederland te zien
Soms verschijnen er keigoede series, maar helaas niet op de Nederlandse zender of dienst.
De nieuwe Britse serie Code of Silence doet het enorm goed onder de critici, maar helaas is de serie nog steeds nergens in Nederland te zien. De productie is gebaseerd op waargebeurde verhalen binnen het Britse politiewezen. Hieronder enkele prima recensies van de serie.
Op Rotten Tomatoes scoort de serie momenteel 100% en volgt politieagente Rose Ayling-Ellis in haar rol als Alison Woods, een jonge agente met een gehoorbeperking die infiltreert in een criminele organisatie. Terwijl ze haar missie uitvoert, staat ze onder druk van zowel haar eigen eenheid als haar persoonlijke verleden.
Fris en geloofwaardig
Carol Midgley van The Times prijst het scenario van Catherine Moulton. Volgens haar is het geschreven met kennis van zaken en toont het de complexiteit van het politiewerk. "Het resultaat is een frisse en originele misdaadserie die daadwerkelijk iets nieuws weet te brengen."
Ook Anita Singh van The Daily Telegraph heeft lof voor de structuur en spanning. Volgens haar sleept het verhaal de kijker steeds verder mee. "De regie creëert een constante dreiging en de afleveringen voelen nergens traag aan."
Soms onevenwichtig
Charlotte O'Sullivan van The Independent vindt de serie niet op ieder moment bevredigend, maar ziet wel de kracht: "Niet elk moment is raak, maar de eerste drie afleveringen zijn subliem en tonen een vernieuwende aanpak."
Volgens Lucy Mangan van The Guardian biedt de serie een nieuwe kijk op een vaak vergeten wereld. "Je leert iets nieuws zonder dat het ten koste gaat van je kijkplezier. Dat is een prestatie," aldus Mangan.
Talent houdt het boeiend
Vicky Jessop van The Evening Standard ziet wat toevalligheden in het scenario, maar blijft positief: "Ondanks enkele ongeloofwaardige elementen blijft het dankzij het aanwezige talent een meeslepende zondagavondserie."
Op Rotten Tomatoes scoort de serie momenteel 100% en volgt politieagente Rose Ayling-Ellis in haar rol als Alison Woods, een jonge agente met een gehoorbeperking die infiltreert in een criminele organisatie. Terwijl ze haar missie uitvoert, staat ze onder druk van zowel haar eigen eenheid als haar persoonlijke verleden.
Fris en geloofwaardig
Carol Midgley van The Times prijst het scenario van Catherine Moulton. Volgens haar is het geschreven met kennis van zaken en toont het de complexiteit van het politiewerk. "Het resultaat is een frisse en originele misdaadserie die daadwerkelijk iets nieuws weet te brengen."
Ook Anita Singh van The Daily Telegraph heeft lof voor de structuur en spanning. Volgens haar sleept het verhaal de kijker steeds verder mee. "De regie creëert een constante dreiging en de afleveringen voelen nergens traag aan."
Soms onevenwichtig
Charlotte O'Sullivan van The Independent vindt de serie niet op ieder moment bevredigend, maar ziet wel de kracht: "Niet elk moment is raak, maar de eerste drie afleveringen zijn subliem en tonen een vernieuwende aanpak."
Volgens Lucy Mangan van The Guardian biedt de serie een nieuwe kijk op een vaak vergeten wereld. "Je leert iets nieuws zonder dat het ten koste gaat van je kijkplezier. Dat is een prestatie," aldus Mangan.
Talent houdt het boeiend
Vicky Jessop van The Evening Standard ziet wat toevalligheden in het scenario, maar blijft positief: "Ondanks enkele ongeloofwaardige elementen blijft het dankzij het aanwezige talent een meeslepende zondagavondserie."
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.