Series / Nieuws
Netflix-kijkers opgelet; binge-watchen en bier drinken door nieuwe samenwerking
AB InBev en Netflix lanceren wereldwijd partnerschap om biermerken te koppelen aan populaire titels.
AB InBev en Netflix hebben een wereldwijd partnerschap aangekondigd dat biermerken gaat koppelen aan populaire Netflix-titels en live-evenementen. Het samenwerkingsverband is het grootste dat de biermagnaat ooit is aangegaan.
Het partnerschap speelt volgens het persbericht in "op gedeelde passies zoals sport, muziek, eten en comedy, en richt zich op het creëren van nieuwe, boeiende ervaringen voor volwassen consumenten wereldwijd. Door bier en entertainment te combineren, willen de bedrijven hun publiek op unieke manieren bereiken."
AB InBev zal samenwerken met Netflix voor marketingcampagnes die geïntegreerd worden in populaire titels zoals The Gentlemen (VK), Brasil 70 - A Saga do Tri (Brazilië) en Culinary Class Wars (Zuid-Korea). Hierbij moet gedacht worden aan limited-edition verpakkingen, digitale promoties en activaties voor consumenten. Ook live-evenementen krijgen te maken met deze deal, zoals het sponsoren van de Canelo vs. Crawford-wedstrijd in Mexico en advertenties tijdens Netflix’ NFL Christmas Gameday 2025. Grote sportevenementen, zoals het WK 2027 voor vrouwen, maken eveneens deel uit van de samenwerking.
Marcel Marcondes, Global CMO van AB InBev, benadrukt dat "streaming een sociaal moment is waar bier en entertainment samenkomen, en dat dit partnerschap consumenten dieper bij de merken kan betrekken". Marian Lee, CMO van Netflix, noemt het "een kans om culturele impact te versterken en opvallende campagnes te creëren die net zo uniek zijn als de series en films zelf."
We moeten even afwachten waar dit precies toe gaat leiden, maar het ligt voor de hand dat streamers en grote merken vaker samenwerkingsverbanden zullen aangaan in de nabije toekomst.
Het partnerschap speelt volgens het persbericht in "op gedeelde passies zoals sport, muziek, eten en comedy, en richt zich op het creëren van nieuwe, boeiende ervaringen voor volwassen consumenten wereldwijd. Door bier en entertainment te combineren, willen de bedrijven hun publiek op unieke manieren bereiken."
Marketing
AB InBev zal samenwerken met Netflix voor marketingcampagnes die geïntegreerd worden in populaire titels zoals The Gentlemen (VK), Brasil 70 - A Saga do Tri (Brazilië) en Culinary Class Wars (Zuid-Korea). Hierbij moet gedacht worden aan limited-edition verpakkingen, digitale promoties en activaties voor consumenten. Ook live-evenementen krijgen te maken met deze deal, zoals het sponsoren van de Canelo vs. Crawford-wedstrijd in Mexico en advertenties tijdens Netflix’ NFL Christmas Gameday 2025. Grote sportevenementen, zoals het WK 2027 voor vrouwen, maken eveneens deel uit van de samenwerking.
Marcel Marcondes, Global CMO van AB InBev, benadrukt dat "streaming een sociaal moment is waar bier en entertainment samenkomen, en dat dit partnerschap consumenten dieper bij de merken kan betrekken". Marian Lee, CMO van Netflix, noemt het "een kans om culturele impact te versterken en opvallende campagnes te creëren die net zo uniek zijn als de series en films zelf."
Impact en toekomst
We moeten even afwachten waar dit precies toe gaat leiden, maar het ligt voor de hand dat streamers en grote merken vaker samenwerkingsverbanden zullen aangaan in de nabije toekomst.