Films / Nieuws
Disney+ heeft een enorme streaminghit te pakken, om herkenbare reden
Pixar-film 'Elio' flopte in de bioscoop, maar werd een succes op Disney+.
Pixar-films stonden jarenlang bekend voor volle zalen en indrukwekkende box office-cijfers. Toch is dat de laatste jaren wat veranderd. In de bioscopen weten de films minder vaak mensen te overtuigen, maar zodra ze op streaming verschijnen, vinden ze opeens een groot publiek. Dat zien we nu opnieuw gebeuren met Elio, een film die in de bioscoop teleurstelde, maar op Disney+ razendsnel een succes is geworden.
Elio vertelt het verhaal van een jongen die onverwachts door buitenaardse wezens wordt ontvoerd, wat stiekem zijn droom was en vervolgens de rol van ambassadeur voor de mensheid moet vervullen. Als ambassadeur neemt hij de gevaarlijke taak op zich om met Lord Gigron te praten, om zo voor altijd bij de buitenaardse wezens te kunnen blijven. Dit leidt tot onverwachte vriendschappen en vereist veel moed. Het was opnieuw een Pixar productie die jong en oud raakt.
Het publiek is nu massaal te vinden op Disney+. Volgens cijfers van staat Elio inmiddels op de eerste plaats in de ranglijst van meest bekeken films op het platform. Daarmee verslaat de film zelfs de live-action remake van Lilo & Stitch, die kort daarvoor nog de lijst op de eerste plaats stond. Het laat zien dat de film alsnog zijn publiek vindt, alleen niet op het witte doek, maar in de huiskamer.
Belangrijk daarbij is dat Pixar tegenwoordig onderdeel is van Disney. Sinds de overname zijn alle nieuwe films ook op Disney+ te zien, wat voor veel gezinnen een aantrekkelijk alternatief vormt. Tijdens de pandemie werd dit model nog sterker ingezet, met titels als Soul, Luca en Turning Red die direct op de streamingdienst verschenen.
Het succes van Pixar is dus niet verdwenen, maar verschoven. Films als Inside Out 2 bewezen dat sequels nog steeds miljarden kunnen opleveren, terwijl originele verhalen vaker moeite hebben om in de bioscoop door te breken. Op streamingdiensten doen diezelfde titels het echter opvallend goed.
Wat Elio betreft die in de bioscoop als flop begon, blijkt op Disney+ een onverwachte hit te zijn. Het bevestigt dat Pixar-films nog altijd geliefd zijn, alleen kijken we er tegenwoordig op een andere manier naar.
Elio vertelt het verhaal van een jongen die onverwachts door buitenaardse wezens wordt ontvoerd, wat stiekem zijn droom was en vervolgens de rol van ambassadeur voor de mensheid moet vervullen. Als ambassadeur neemt hij de gevaarlijke taak op zich om met Lord Gigron te praten, om zo voor altijd bij de buitenaardse wezens te kunnen blijven. Dit leidt tot onverwachte vriendschappen en vereist veel moed. Het was opnieuw een Pixar productie die jong en oud raakt.
In de huiskamer
Het publiek is nu massaal te vinden op Disney+. Volgens cijfers van staat Elio inmiddels op de eerste plaats in de ranglijst van meest bekeken films op het platform. Daarmee verslaat de film zelfs de live-action remake van Lilo & Stitch, die kort daarvoor nog de lijst op de eerste plaats stond. Het laat zien dat de film alsnog zijn publiek vindt, alleen niet op het witte doek, maar in de huiskamer.
Gerelateerd nieuws
Belangrijk daarbij is dat Pixar tegenwoordig onderdeel is van Disney. Sinds de overname zijn alle nieuwe films ook op Disney+ te zien, wat voor veel gezinnen een aantrekkelijk alternatief vormt. Tijdens de pandemie werd dit model nog sterker ingezet, met titels als Soul, Luca en Turning Red die direct op de streamingdienst verschenen.
Pixars succes
Het succes van Pixar is dus niet verdwenen, maar verschoven. Films als Inside Out 2 bewezen dat sequels nog steeds miljarden kunnen opleveren, terwijl originele verhalen vaker moeite hebben om in de bioscoop door te breken. Op streamingdiensten doen diezelfde titels het echter opvallend goed.
Wat Elio betreft die in de bioscoop als flop begon, blijkt op Disney+ een onverwachte hit te zijn. Het bevestigt dat Pixar-films nog altijd geliefd zijn, alleen kijken we er tegenwoordig op een andere manier naar.