Tv-serie op Dvd: Ballers (seizoen 2)

Tv-serie op Dvd: Ballers (seizoen 2)

Dwayne Johnson en de mannen zijn weer terug.

Bedenker: Stephen Levinson | Cast: Dwayne Johnson (Spencer Strasmore), Rob Corddry (Harold Finch), Kevin Chapman (Joe Krutel), John David Washington (Ricky Jerret), Omar Miller (Charles Greane), Donovan W. Carter (Vernon), e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-release: HBO

Na een uitstekend ontvangst van het eerste seizoen en klaarblijkelijk tevreden stemmende kijkcijfers keurde HBO een tweede seizoen voor Ballers goed. Deze is in de zomer van 2016 uitgezonden en ondanks dat de ontvangst en kijkcijfers wat minder waren voor Dwayne Johnson en co. bleek het een prima en vermakelijk vervolg. dat prima aansluit op het debuutseizoen. Dit keer ook met Andy Garcia.

In het tweede seizoen (RT = 80%) van Ballers worden de zaken competitiever en complexer, en de grenzen tussen persoonlijk en professioneel worden vager in het gevecht naar eeuwig succes en glorie. De gepensioneerde voetbalster Spencer Strasmore, die ondertussen financiële manager is, wordt geconfronteerd met zijn verleden in een frontale strijd met zijn grootste concurrent, Andre Allen.

Onlangs verscheen seizoen 2 van Ballers op Dvd, inclusief een aantal extra's. Check de details hieronder.

Serie: Ballers - Seizoen 1 | Release: juni 2016 | Aantal discs 2 x Dvd | Afleveringen: 10 x ca. 27 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: o.a. Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | Extra's: Inside the Episodes | EAN: 5051889563440 | Met dank aan: Warner Home Video

De twee Dvd-schijven van deze uitgave van het tweede seizoen van Ballers zitten vastgeklikt in een doorzichtige amaray Dvd-keepcase, met daaromheen een vergelijkbare stevige sleeve. In de keepcase staat per disc aangegeven welke afleveringen (met titels) erop staan. De locatie van de extra's worden niet onthuld.

De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave is doorgaans redelijk, maar soms lijkt het erop dat Netflix even de HD-content moet laden. Ondanks dat het Standard Definition is, is het beeld namelijk soms wat hakkelig en dof. Dit had beter gekund. De kleur is verder prima en natuurlijk. Het geluid is eveneens basic. Er is een Dolby Digital 5.1 track aanwezig en deze focust zich vooral op de vele dialoog tussen de mannen. Zo nu en dan is er - uiteraard - ook muzikale ondersteuning.

Inside the Episodes
Net als op de uitgave van het eerste seizoen zijn de enige extra's de 'Inside the Episodes'-featurettes. Per aflevering worden een paar minuten besteed aan de specifieke afleveringen, met de crew en ook zeker de cast. Wat is het verhaal, wat is er opvallend aan de cast? Er zijn veel shots uit de serie te zien die de quotes van de cast & crew onderbouwen. De 10 'Inside the Episodes'-featurettes duren bij elkaar zo'n half uur.

Derde seizoen in juli
Het volgende seizoen van Ballers werd al in juli 2016 goedgekeurd door HBO en als alles volgens planning verloopt dan start seizoen 3 op 23 juli 2017 op de betaalzender. Een trailer voor het volgende seizoen is nog niet verschenen.