Blu-ray recensie: 'The Last Ship' seizoen 3

Prima uitgave van een spectaculaire serie.

Bedacht door: Steven Kane, Hank Steinberg | Cast: Eric Dane (CO CDR Tom Chandler), Adam Baldwin (XO Mike Slattery), Charles Parnell (CMC Jeter), Travis van Winkle (Lt. Danny Green) e.a. | Jaar: 2014 - heden | Zender: TNT

Nadat een pandemie grote delen van de mensheid uitroeit, blijkt de crew van een Amerikaans oorlogsschip geluk te hebben. Niemand van de 218 bemanningsleden wordt namelijk getroffen. En dus ondernemen ze samen een missie om te proberen het virus te genezen. The Last Ship is ondertussen aan zijn derde seizoen toe en nu op Blu-ray en Dvd verkrijgbaar.

Het team van Nathan James verschuift hun aandacht naar Azië nadat President Michener geruchten heeft gehoord over de Chinese leider die het "Scott geneesmiddel" verzamelt in plaats van het te geven aan de mensen in zijn gebied. Michener stuurt Chandler naar een wereldtop om deze bewering uit te zoeken en ook om uit te zoeken of het gerucht, over een mogelijke mutatie van het originele virus dat een nieuwe uitbraak heeft veroorzaakt in Japan, klopt.

Wat de kijkcijfers van het derde seizoen betreft, was er iets geks aan de hand. Meestal worden series als het seizoen begint beter bekeken dan wanneer dat seizoen eindigt. Dat was bij The Last Ship niet zo; de eerste aflevering van seizoen drie trok 1,8 miljoen kijkers en de laatste in totala 2,27 miljoen.

Blu-ray: [url2=https://www.serietotaal.nl/516/the-last-ship]The Last Ship[url2] seizoen 3 | Duur: 13 x 40 minuten | Release: juni 2017 | Video: 16x9 | Audio: DTS-HD Master Audio: Engels 5.1, Frans 2.0, Spaans 2.0 | Ondertiteling: Nederlands, Frans, Noors, Deens, Zweeds, Fins, Engels, Spaans | Discs: 2x Blu-ray | EAN: 5-051888-227299 | Met dank aan: Warner Bros.

The Last Ship wordt aangeleverd in een reguliere Blu-ray keepcase met daar een slipcover omheen. Het geheel ziet er netjes uit en past bij de eerdere seizoenen. Deze Blu-ray uitgave heeft verder twee schijven binnenin en een overzicht van de afleveringen die je op elke schijf aantreft. Dat is fijn, en vinden we dan ook alleen maar iets dat de uitgave afmaakt.

Beeld & Audio
De dertien afleveringen van het seizoen zijn verdeeld over twee schijven. De afzonderlijke afleveringen zien er goed uit, waarbij het wel opvalt dat er meestal een wat blauwige tint over de serie ligt. Dat geeft een wat vreemd gevoel bij het kijken, maar is vermoedelijk een bewuste keuze geweest van de makers. Details zijn er genoeg en donkere momenten goed te volgen. Dan is er nog de audio, die erg goed is. De audio is met veel aandacht samengesteld: van geweerschoten tot vliegende helikopters en ontploffingen, ze klinken allemaal uiterst realistisch. Het belangrijkste is natuurlijk het dialoog, dat goed te verstaan en volgen is.

De extra's
Er zitten twee grote extra's op de uitgave: Inside The Episode (waarin elke aflevering een korte featurette heeft en in totaal duurt dit 40 minuten). En er is From America's First Fighting Ship to the Last Ship, dat een half uur duurt en kijkt naar de samenwerking van TNT met de Amerikaanse marine om de serie gemaakt te krijgen.

The Last Ship krijgt nog een vierde seizoen, dat tien afleveringen zal tellen. Opmerkelijk is dat de opnames van het vijfde seizoen meteen daarna van start gaan en dat ook tien afleveringen krijgt. Seizoen 4 is vanaf 20 augustus te zien, het vijfde seizoen ergens halverwege 2018.