Tv-serie op Blu-Ray: Suits (seizoen 6)

Tv-serie op Blu-Ray: Suits (seizoen 6)

The Dreamteam is Back.

Bedenker: Aaron Korsh | Cast: Gabriel Macht (Harvey Specter), Patrick J. Adams (Mike Ross), Rick Hoffman (Louis Litt), Meghan Markle (Rachel Zane), Gina Torres (Jessica Pearson) e.a. | Jaar: 2011 - heden | Tv-release: USA Network | RTL 4 | Netflix

Ondanks dat het eerste en ook tweede seizoen van Suits beduidend sterker scoorden wat betreft de kijkcijfers dan de latere seizoenen, blijft de advocatenserie rond de personages Mike (Patrick J. Adams) en Harvey (Gabriel Macht) een hit voor de zender USA Network. Geen wonder dat er meer seizoenen blijven komen. Onlangs verscheen het zesde seizoen op Blu-ray.

In seizoen 6 van Suits gaat Mike Ross voor 2 jaar de cel in voor fraude en zijn collega's bij Pearson Specter Litt krijgen te maken met de gevolgen van zijn schikking. Het advocatenkantoor krijgt te maken met een grote leegloop en Harvey, Louis, Jessica, Donna en Rachel hangen rechtzaken van voormalig cliënten boven het hoofd. Terwijl Mike moeite heeft om zich aan te passen aan het leven in de gevangenis doet Harvey alles om de situatie op te lossen en het bedrijf te redden.

Serie: Suits - Seizoen 6 | Afleveringen: 16 x 42 min. | Aantal discs 4 x Blu-Ray | Release: juni 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels 5.1 DTS-HD | Ondertitels: Nederlands, Frans | EAN: 5053083116521 | Met dank aan: Universal Pictures

De vier discs van deze Blu-ray uitgave van het zesde seizoen van Suits zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase. Ondanks dat er in de hoes voldoende ruimte beschikbaar is wordt er helaas geen extra informatie geboden over de afzonderlijke afleveringen en extra's.

Het beeldmateriaal is zoals bij de eerdere uitgaven van de serie Suits van een prima kwaliteit. De kleuren sluiten uitstekend aan op het type serie en de scherpte zorgt voor een moderne en fijne kijkervaring. Storende zaken zijn er eigenlijk niet en dat is voor de fan van Suits uiteraard erg fijn. De geluidstrack is weinig spannend, al doet de standaard DTS-HD geluidstrack voldoende vol aan en zijn er zowaar wat effecten / omgevingsgeluiden te horen uit de surround speakers. Het mag echter duidelijk zijn dat deze serie zich vooral focust op de dialoog.

Bonusmateriaal
Het bonusmateriaal is wat betreft de omvang net als het beeld en geluid redelijk overeenkomstig met eerdere uitgaven. Zo zijn er verwijderde scènes en een gag reel te bekijken en zijn er twee featurettes aan te zetten, deze hebben de titels 'Suis: Anatomy of an Episode' en 'Goodbye, Jessica Pearson. De laatste gaat over het personage van Gina Torres; zij neemt na zes seizoenen afscheid. De eerste ontleedt vakkundig een aflevering.

Zevende seizoen
Al in augustus 2016 werd het zevende seizoen aangekondigd, opnieuw bestaande uit zestien afleveringen. De eerste episode trapt af op 12 juli, uiteraard op de zender USA Network. Mocht je nog niets van Suits afweten, dan is Netflix mogelijk je vriend. De eerste vijf seizoenen zijn terug te vinden op de streamingdienst. Hieronder een promo voor het aanstaande zevende seizoen: