Dvd-recensie: 'Death in Paradise' S1-6

Dvd-recensie: 'Death in Paradise' S1-6

Stackpack-uitgave van de eerste zes seizoenen.

Bedacht door: Robert Thorogood | Cast: Danny John-Jules (Officer Dayne Myers), Elizabeth Bourgine (Catherine Bordey), Kris Marshall (DI Humphrey Goodman), Don Warrington (Commissioner Selwyn Patterson), Sara Martins (DS Camille Bordey) e.a. | Jaar: 2011 - heden | Zender: BBC

De Britse detective Death in Paradise biedt al sinds 2011 elke aflevering weer de mogelijkheid om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Je kan zien hoe misdrijven op mooie tropische eilanden opgelost worden en dat blijft erg amusant in deze komedie/dramaserie. Vandaag bespreken we de Dvd-uitgave van de eerste zes seizoenen.

Natuurlijk is Death in Paradise - de naam zegt het al - uiteindelijk gewoon een misdaadserie, met een toffe setting. Die moeten opgelost worden door de gemoedelijke plaatselijke politiemacht, met versterking van een ijverige Britse collega. Samen buigen deze speurders zich over de meest mysterieuze en exotische moordzaken. De verschillende culturele achtergronden binnen het team zorgen daarbij regelmatig voor verrassende situaties en amusante misverstanden. En dat allemaal tegen een decor van een blauwe zee met zonnige stranden, weelderige palmbomen en strandtentjes waar wel honderd soorten rumcocktails worden geserveerd...

Death in Paradise is al jarenlang een van de meest populaire series op de Britse televisie, maar critici zijn er niet helemaal weg van. Zo is de serie onopvallend genoemd, omdat hij was gewoontjes is qua invulling van het genre. Ook zijn de afleveringen an sich niet zo verschillend, maar heel erg is dat niet. Het uitgangspunt blijft immers dat de serie amusant moet zijn.

Dvd: Death in Paradise seizoenen 1 - 6 | Duur: 48 x 50 minuten | Release: juni 2017 | Video: 16x9 | Audio: Engels Dolby Digital Surround 5.1| Ondertiteling: Nederlands | Discs: 12x Dvd| EAN: 8-711983-965737 | Met dank aan: Just Entertainment

Vaak worden verzamelboxen van series uitgebracht in extra mooie uitgaven. Helaas is dat bij Death in Paradise niet het geval, het gaat namelijk om een stackpack. Daarbij zijn alle Dvd's op elkaar gestapeld en is er nauwelijks onderscheid gemaakt tussen verschillende seizoenen. Normaliter is dat allemaal niet verschrikkelijk - al is het niet de mooiste manier om een serie op Dvd uit te geven - maar in dit geval gaat het om twaalf schijven en dus moet je soms behoorlijk wat schijven van elkaar halen om bij de juiste uit te komen. Normaliter zijn we hier al niet zo'n fan van, maar we moeten wel zeggen dat de prijs van de box - 42,99 euro - laag is en dat je weet dat je een stackpack koopt. Dus heel erg valt het Just Entertainment in die zin niet aan te rekenen.

Beeld & Audio
Death in Paradise speelt zich af op een paradijselijke setting en dat valt elke aflevering weer goed te zien. Het geheel is niet heel erg bewerkt, waardoor de kleuren er over het algemeen goed uitzien. Het mooie zand van de verreikende stranden en de mooie vegetatie daarachter zien er allemaal goed uit. Ook de audio is prima, waarbij er een goede balans is tussen muziek en dialoog. Daarmee is Death in Paradise wat ons betreft prima uitgebracht.

Nadat het zesde seizoen in februari tot een schokkende conclusie kwam, liet de BBC weten dat er een zevende seizoen komt. Wederom is DI Jack Mooney te zien, al zou hij terug willen gaan naar Engeland dit seizoen. De BBC zal vast hopen dat het seizoen weer goed scoort, want tot nu toe scoren afleveringen gemiddeld rond de 9 miljoen kijkers in het Verenigd Koninkrijk alleen al.