Blu-ray review 'Gotham' - seizoen 3

Blu-ray review 'Gotham' - seizoen 3

Rechercheur James Gordon is terug.

Schrijver: Bruno Heller | Cast: Ben McKenzie (Rechercheur James Gordon), Donal Logue (Rechercheur Harvey Bullock), Robin Lord Taylor (Oswald Cobblepot), Camren Bicondova (Selina "Cat" Kyle), David Mazouz (Bruce Wayne), e.a. | Uitzending serie: 2014 - heden | Tv-zenders: FOX | Veronica

Het herkomstverhaal van Batman en de personages om hem heen is ondertussen in het vierde seizoen aanbeland. De DC-serie Gotham weet voorlopig nog prima de aandacht te trekken, met de speurtochten van Ben McKenzie's James Gordon en de steeds ouder wordende Bruce Wayne, gespeeld door David Mazouz.

FOX startte onlangs met het uitzenden van het vierde seizoen en Warner Bros. gaf recent het derde seizoen een Nederlandse Blu-ray uitgave. Hieronder de trailer en synopsis, gevolgd door de Blu-ray review.

In het derde seizoen neemt Jim Gordon het recht in eigen handen en gaat als premiejager achter de voortvluchtigen uit Indian Hill aan. Maar zal hij gestoorde genie Hugo Strange en de krankzinnige Fish Mooney vinden? Bullock en Barnes verdedigen zich aan de frontlinie tegen de ontluikende superschurken Oswald Cobblepot/Penguin, Edward Nygma/Riddler, de toekomstige Poison Ivy en Jervis Tetch, beter bekend als Mad Hatter. Ondertussen krijgt de jonge Bruce Wayne grip op de beruchte criminele organisatie Court of Owls en ontdekt hij meer over de moord op zijn ouders.

Serie: Gotham - Seizoen 3 | Aantal discs 4 x Blu-Ray | Afleveringen: 22 x ca. 43 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051888230985 | Release: september 2017 | Met dank aan: Warner Home Video

De vier schijven van deze Blu-Ray uitgave van seizoen 3 van Gotham zitten verpakt in een iets dikkere Blu-ray keepkase, met daaromheen een stevige insteekhoes. In de hoezen van de vorige twee seizoenen stond nog info opgenomen over de afzonderlijke afleveringen en extra's. De uitgave van dit seizoen ontbreekt dit; de binnenkant van de hoes is namelijk blanco, jammer genoeg.

Het beeld van seizoen 3 wordt via deze uitgave keurig netjes opgeleverd. Uiteraard straalt het geheel het bekende duistere Gotham-sfeertje uit, met mooie decors en aankleding. De serie doet ook voldoende filmisch aan en de kleuren zijn sterk en vol en met de uitstekende weergave komt het geheel prima tot zijn recht. De scherpte is fraai, met niet alleen prima close-up beelden, maar ook een mooie dieptewerking. De visuele effecten zijn doorgaans van een prima niveau. Eigenlijk niet aan op te merken; een top-uitgave. Het geluid wordt aangestuurd door een standaard DTS-HD 5.1 geluidstrack en deze legt de focus voor al op de dialoog, al is er ook ruimte voor muzikale ondersteuning en wat basic surround effects.

Bonusmateriaal
Ook dit seizoen heeft het nodige bonusmateriaal meegekregen. Zo kun je kijken naar de featurette 'Madness Rising: The New Villains of Gotham' waarin in 10 minuten wordt gekeken naar slechteriken als Mad Hatter, Poison Ivy en de Court of Owls. De laatste krijgt extra toelichting in 'The Dark Within the Dark: The Court of Owls'. In het korte 'Ben McKenzie's Directorial Debut' wordt er gekeken hoe McKenzie het doet als regisseur en we krijgen een blik op de Comic Con 2016. Uiteraard kan ook deze uitgave niet zonder wat verwijderde scènes.

Vierde seizoen al onderweg
Het derde seizoen moest opnieuw kijkcijfers inleveren, maar dit hield FOX en WB niet tegen om een vierde seizoen te maken. Dit seizoen is ondertussen gestart op FOX en bevindt zich bij aflevering 3, 'They Who Hide Behind Masks'. In seizoen 4 zullen we Batman te zien krijgen. Hieronder de trailer voor het huidige seizoen.