Dvd review 'Sleepy Hollow' - Seizoen 4
Series / Nieuws

Dvd review 'Sleepy Hollow' - Seizoen 4

Einde aan de reeks.

Bedenkers: Alex Kurtzman | Roberto Orci | Phillip Iscove | Len Wiseman | Cast: Tom Mison (Ichabod Crane, Esq.), Nicole Beharie (Nicole Beharie), Lyndie Greenwood (Jenny Mills), Nikki Reed (Betsy Ross), Shannyn Sossamon (Pandora), Zach Appelman (Joseph Corbin), Lance Gross (Daniel Reynolds) e.a. | Uitzending serie: 2013 - heden | Tv-zenders: FOX

Dit jaar verscheen niet alleen het vierde seizoen van Sleepy Hollow; de bovennatuurlijke serie werd ook definitief gecanceld. De kijkcijfers van de hedendaagse versie van 'The Legend of Sleepy Hollow' uit 1820 van Washington Irving daalden namelijk al fors en het vierde seizoen wist er geen verandering in aan te brengen. 20th Century Fox bracht onlangs seizoen 4 uit op Dvd.

Nadat hij uit de dood is herrezen en 250 jaar later in de tijd is beland, besluit Ichabod Crane zijn leven en kennis van het bovennatuurlijke te wijden om de demonische krachten te verslaan die de huidige Sleepy Hollow plaagt. Na de dood van zijn partner en medegetuige Abbie Mills komt de wereld van Crane volledig op zijn kop te staan. Hij wordt de stad uitgevoerd door een mysterieuze groep met de toezegging dat hij de leiding krijgt over een het kwaad bestrijdende organisatie die honderden jaren geleden is opgericht door niemand minder dan George Washington. In een volledig nieuwe stad en in samenwerking met volledig nieuwe bondgenoten begint Crane aan zijn belangrijkste missie tot nu toe: het beschermen van Washington D.C. tegen buiten wereldse bedreigingen die niet alleen inwoners van Verenigde Staten, maar ook de ziel van de democratie zelf willen vernietigen.

Uitgave: Sleepy Hollow - seizoen 4 | Aantal discs 4 x Dvd | Afleveringen: 13 x gem. 43 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels | EAN: 8712626090380 | Release: december 2017 | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van het laatste seizoen van Sleepy Hollow zitten in een standaard Dvd keepcase. De eerdere seizoen verschenen nog in dunne cases, met daaromheen een insteekhoes. Er wordt geen extra info geboden over de afzonderlijke afleveringen of extra's.

De beeldweergave van deze Dvd uitgave van 20th Century Fox Home Entertainment is niet enorm opvallend; iets dat bij vorige seizoenen ook al het geval was. De kleur is vol en stevig, maar lijkt teveel aangezet doordat het contrast te hoog is. De veroorzaakt een te kleurrijk en ook zwart beeld. Iets dat wel vaker te zien is bij Dvd-uitgaven. Doorgaans is dit niet heel erg, maar in te donkere beelden beginnen details weg te vallen. Aangezien Sleepy Hollow toch best duister is, komt dit dus regelmatig voor. Daarnaast is er een korrel in het beeld. Het geluid komt via een surround track, DD 5.1. Deze doet gewoon zijn werk.

Wat bonusmateriaal
Veele extra's heeft de uitgave niet. Het beperkt zich namelijk tot wat verwijderde scènes. Hieronder dan maar een promo voor de allerlaatste aflevering.