Blu-ray review 'Fear the Walking Dead' - seizoen 3

Het vierde seizoen is al onderweg.

Bedenkers: Robert Kirkman | Dave Erickson | Cast: Kim Dickens (Madison Clark), Cliff Curtis (Travis Manawa), Frank Dillane (Nick Clark), Alycia Debnam-Carey (Alicia Clark), Mercedes Mason (Ofelia Salazar), Rubén Blades (Daniel Salazar), Colman Domingo (Victor Strand) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: AMC

Na drie seizoenen Fear the Walking Dead - de "The Walking Dead-companion series" - blijkt dat deze serie lang niet zo veel fans heeft als de moederserie. Waar The Walking Dead wekelijks zo'n tien miljoen kijkers trekt komt de spin-off niet verder dan ruim twee miljoen liefhebbers. Desondanks blijft Fear een prima aanvulling, met genoeg zombievermaak.

Onlangs verscheen het nieuwste seizoen op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave, met als eerste de trailer en de synopsis.

In het derde seizoen van Fear the Walking Dead komen de families weer bij elkaar in een gewelddadige smeltkroes wat ooit de Amerikaans-Mexicaanse grens was. Daar proberen ze weer een samenleving op te bouwen, en werken ze ook aan hun onderlinge relaties. Dat gaat niet van harte maar iedereen doet zijn best in deze situatie en de barre omstandigheden.

Uitgave: Fear the Walking Dead - Seizoen 3 | Aantal discs 5 x Blu-ray | Afleveringen: 16 x gem. 47 minuten | Beeld: 16 x 9 | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8713045249328 | Release: december 2017 | Met dank aan: Entertainment One

De vijf schijven van deze Blu-ray uitgave van het derde seizoen van Fear the Walking Dead zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de keepcase helaas geen extra details over de afzonderlijke afleveringen of de extra's. De ruimte wordt gebruikt om de uitgaven van seizoenen 1 en 2 te promoten.

De beeldkwaliteit van deze Entertainment One-uitgave doet beter aan dan de vorige uitgaven van de zombieserie. De beelden bevatten minder ruis of andere storende zaken en de kleuren zijn redelijk netjes, al wel heel sober. De scherpte komt door de beperkte ruis ook beter tot zijn recht en het geheel doet ook lekker filmisch aan. Een hele vooruitgang dus. De geluidstrack is standaard DTS-HD 5.1 en deze doet prima zijn werk, met zo nu en dan ook wat geluidseffecten en omgevingsgeluiden via de surround speakers. Prima uitgave, zeker ten opzichte van de eerdere Fear-uitgaven.

Entertainment One heeft de extra's van deze uitgave gezet op de vijfde schijf. Dit zijn de korte 'Inside the Episodes' video's, de korte featurette 'A Look Ahead' over de toekomst van de serie en de korte video 'A Look at the Second Half of Season 3' waarin er met flink wat snelle quotes en en veel beelden uit de serie wordt gekeken naar de laatste reeks verschenen afleveringen. Zoals gewoonlijk moeten we het doen zonder ondertiteling.

Vierde seizoen onderweg
AMC gaat verder met de "companion series" en kondigde het vierde seizoen al aan voor de verschijning van seizoen 4. Naar verwachting debuteert het seizoen ergens tussen april en juni.