Blu-ray review 'Gomorra' (S3) - Brute Italiaanse maffiaserie

De strijd gaat verder!

Schrijver: Roberto Saviano | Cast: Salvatore Esposito (Genny Savastano), Fortunato CerlinoWalsh (Pietro Savastano), Walter Lippa (Carlucciello ò Pescivendol), Marco D'Amore (Ciro aka "The Immortal"), Fabio de Caro (Malammore), e.a. | Uitzending serie: 2014 - heden | Tv-zenders: Sky Italia

Zo'n anderhalf jaar na het tweede seizoen van de keiharde misdaadserie Gomorra verscheen recent het derde seizoen. De serie richt zich op criminelen als Gennaro, Patrizia, Malammore en Ciro in een strijd om de macht over de misdaad in Napels. Ook in het derde seizoen gaat deze strijd onverminderd verder.

Onlangs bracht Lumière het nieuwste seizoen uit op Dvd en Blu-ray. Hieronder zie je de trailer, gevolgd door de synopsis en een blik op de inhoud van de uitgave.

In het derde seizoen laat de dood van Godfather Don Pietro een leegte na in de onderwereld van Napels. Zoon Genny tracht de controle te nemen en maakt van de gelegenheid gebruik om oude rekeningen te vereffenen. De overlevenden van de overblijvende facties, uitgeput door de strijd en massale politiedruk, hebben drastische financiële verliezen geleden en sluiten vrede. En met Avitabile in de gevangenis, moet Genny nu regeren over Noord-Napels en Rome. Ciro, aan de andere kant, heeft wraak genomen maar zijn dromen en zijn familie zijn vernietigd. Hij besluit alles achter te laten, reist naar Bulgarije en gaat aan het werk voor de grote drugsdealer Valentin. Maar wanneer Ciro terug moet naar Napels, vormt hij een nieuw krachtig partnerschap met de jonge en ambitieuze Enzo; een licht dat ooit was uitgedoofd Ciro's ogen verschijnen weer. Enzo, met hulp van Ciro, leert hoe hij een echte baas kan zijn en kan nemen waar hij recht op heeft. Het is een tijd van drastische verandering voor hen allemaal. Eens begonnen ze als drugsdealers op straat.

Uitgave: Gomorra - Seizoen 3 | Aantal discs 3 x Blu-Ray | Afleveringen: 12 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid: Italiaans DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5407003481150 | Release: januari 2018 | Met dank aan: Lumière Crime Series

De drie schijven van deze Blu-Ray uitgave van het derde seizoen van Gomorra zitten verpakt in een iets dikkere Blu-ray keepkase. De hoes vermeldt geen informatie over de afzonderlijke afleveringen, die netjes staan verdeeld over de drie discs. Naast enkele beelden/trailers van andere uitgaven van Lumière zijn er geen extra's terug te vinden op de schijven.

De beeldkwaliteit van deze HD-uitgave is zoals je deze zou willen. Het beeldvullende beeld is zeer kleurrijk, maar doet vaak ook erg realistisch aan. Dit is te danken aan het bewegelijke camerawerk, maar ook zeker aan de lichte korrel in het beeld. De scherpte is ook sterk en de donkere beelden behouden prima hun detail. De DTS-HD 5.1 track laat het Italiaanse dialoog prima horen; gelukkig ondersteund met een spoor met Nederlandse ondertiteling. De soundtrack is opnieuw pakkend en sluit prima aan op de vaak jeugdige sfeer in de serie. Lumière levert technisch een prima uitgave af. Jammer dat er geen extra's te zien zijn over deze pakkende misdaadserie.

Opnames seizoen 4 binnenkort!
Voor de fans van Gomorra goed nieuws. De opnames voor het vierde seizoen starten in april 2018. Een verschijningsdatum is nog niet bekend, maar de kans is groot dat dit eind 2018 of begin 2019 wordt.