Dvd review 'Scorpion' (S3) - met maar liefst 25 afleveringen!

De wereldproblemen worden opgelost.

Bedenker: Nick Santora | Cast: Elyes Gabel (Walter O'Brien), Katharine McPhee (Paige Dineen), Eddie Kaye Thomas (Toby Curtis), Jadyn Wong (Happy Quinn), Ari Stidham (Sylvester Dodd), Robert Patrick (Cabe Gallo), Riley B. Smith (Ralph Dineen), e.a. | Jaar: 2014 - 2018 | Zender: CBS

Na vier seizoenen is dit jaar de actiedramaserie Scorpion tot een einde op CBS (in Nederland op Veronica). De zender trok deze maand de stekker uit de serie rond computerexpert Walter O'Brien, gespeeld door Elyes Gabel, en zijn bedrijf Scorpion. De kijkcijfers zijn in het huidige seizoen te ver gedaald, terwijl het debuutseizoen met gemiddeld bijna 14 miljoen Noord-Amerikaanse kijkers nog best sterk presteerde.

Onlangs bracht Universal Pictures het derde seizoen van Scorpion uit op Dvd en hieronder een blik op de inhoud van de schijven, met als eerste de trailer en de synopsis.

In seizoen 3 zijn het genie Walter O'Brien en zijn team van briljante buitenbeentjes nog steeds de laatste verdedigingslinie tegen de complexe, high-tech bedreigingen van de moderne tijd. Dit team blijft constant bezig met het oplossen van extreme, levensbedreigende gevallen, waaronder een wereldwijde uitsterving, een nucleaire raketlancering op Amerikaanse bodem, en zelfs de gevaren van genieën die proberen een gezin te stichten.

Uitgave: Scorpion - Seizoen 3 | Aantal discs 6 x Dvd | Afleveringen: 25 x ca. 42 minuten | Release: mei 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5053083137298 | Met dank aan: Universal Pictures

De zes schijven van deze Dvd-uitgave van het derde seizoen van Scorpion zitten verpakt in een doorzichtige dvd-keepcase. In de hoes staan de titels en (Engelstalige) synopsissen per disc opgesomd en wordt duidelijk dat de extra's op de zesde schijf staan. Netjes dus!

Beeld en geluid
Universal Pictures heeft een redelijk standaard Dvd-uitgave opgeleverd. Niets is uitzonderlijk goed (of slecht) te noemen. Het beeld is over het algemeen mooi kleurrijk en voor Standard Definition voldoende scherp. Met wat blokvorming en soms een te wazig beeld is het ook niet optimaal. De muziek - via een standaard surround track - in de serie komt van componisten Brian Tyler en Tony Morales, en zij komen in de extra's verder aan het woord. Zoals geschreven; een basic uitgave bij een serie die in grote lijnen ook erg basic aandoet.

Extra's!
Op de zesde schijf zijn een aantal extra's toegevoegd aan de uitgave. Zo is er in 'Unlikely Heroes: Scorpion Season 3' een blik van ruim een half uur op de helden in het te bekijken derde seizoen. Ook zijn er drie kortere featurettes te kijken met de titels 'You're Invited' (over de bruiloft), 'Scorp Beats' (de muziek) en 'Mock Me Up' (attributen en andere spullen uit de serie). Afsluitend tref je ook nog een 'Gag Reel' aan.

Alleen seizoen 4 nog!
Zoals aangegeven werd eerder deze maand de stekker uit de serie getrokken. De laatste aflevering van seizoen 4 werd al in april uitgezonden door CBS. Hieronder een sneak peek op de eerste aflevering van het afsluitende seizoen: