Dvd review 'MacGuyver' - aftrap van nieuwe reeks!

Met Lucas Till als MacGuyver.

Bedenker: Peter M. Lenkov | Cast: Lucas Till (Angus "Mac" MacGyver), George Eads (Jack Dalton), Tristin Mays (Riley Davis), Justin Hires (Wilt Bozer), Meredith Eaton (Matty Webber), e.a. | Jaar: 2016 - heden | Tv-zender: ABC

Van 1985 tot en met 1992 was de actie-avonturenserie MacGyver met hoofdrolspeler Richard Dean Anderson een flink succes. In de huidige tijd waarin alle nostalgie weer uit de kast wordt getrokken, kon een reboot rond de uitermate vindingrijke ex-spion niet uitblijven. Het werd Lucas Till (Havok uit de X-Men films) die de rol aandurfde. In 2016 verscheen het eerste seizoen en binnenkort kunnen de fans alweer het derde seizoen verwelkomen.

MacGyver verscheen recent via Universal Pictures op Dvd, op vijf schrijven. Hieronder een blik op de uitgave, met als eerste de trailer.

In het eerste seizoen van deze reboot is de jonge Angus MacGyver een speciaal agent van de Amerikaanse overheid, in dienst van een geheime organisatie die de belangen van het land beschermt. Bij de uitvoering van zijn missies blijken zijn unieke vindingrijkheid en onorthodoxe aanpak steevast van onschatbare waarde. Aangestuurd door geheimagente Patricia Thornton en bijgestaan door voormalig Special Forces-lid Jack Dalton en analist Nikki Carpenter, reist Mac naar Italië om er een biologisch wapen te onderscheppen voor het verkocht kan worden. Helaas verloopt de missie niet zoals gepland.

Serie: MacGyver - Seizoen 1 | Afleveringen: 21 x ca. 44 minuten | Aantal discs 5 x Dvd | Release: september 2018 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5053083149826 | Met dank aan: Universal Pictures

De vijf schijven van deze Dvd-uitgave van MacGyver zitten verpakt in een doorzichtige Dvd-keepcase. In de hoes de titels en synopsissen per disc, netjes!

Beeld en Geluid
Universal Pictures / Paramount Pictures heeft deze Dvd-uitgave een weinig echt overtuigende weergave meegegeven. Het kan allemaal net en de gemiddelde kijker zal het vast prima vinden. Toch zijn er wat opmerkingen. De scherpte had bijvoorbeeld beter gekund en de kleuren zijn wel erg contrastrijk waardoor de kleuren neo aandoen. Ook barst het van de standaard Standard Definition issues, zoals blokkerig beeld en verlies van details in donkere scènes. De geluidstrack wijkt niet ook niet veel af van een gemiddelde uitgave. Dialoog is prima te volgen en actie wordt vooral begeleid met herkenbare muzikale ondersteuning. EPrima, maar basic uitgave dus.

Paar extra's
Naast verwijderde scènes en een gag reel kun je kijken naar een aantal featurettes. Zo is er een interview te bekijken met de "rekwisieten-koningin" Kate Guanci en zijn er video's over het maken van de veelbesproken pilot-aflevering en het complete seizoen. Ook is er een video te bekijken met de fotoshoot van Lucas Till en George Eads.

Derde seizoen nog deze maand
Het tweede seizoen van MacGuyver werd verleden jaar september gestart en werd in mei dit jaar afgerond. Er waren 23 afleveringen. Ook was er een cross-over met de serie Hawaii Five-0. Het derde seizoen start over enkele dagen. Aangezien de kijkcijfers van seizoen 1 en 2 redelijk gelijk zijn gebleven lijkt de serie een langere adem te hebben. De trailer van seizoen 2:

[video_embed]2552[/video_embed]