Tv-serie op Dvd: Unforgettable (seizoen 2)

Misdaadserie met een twist op een nette maar wat kale Dvd-uitgave.

Schrijver: John Bellucci | Cast: Poppy Montgomery (Carrie Wells), Dylan Walsh (Al Burns), James Hiroyuki Liao (Jay Lee), Tawney Cypress (Cherie Rollins-Murray), Jane CurtinSkjærstad (Joanna Webster), e.a. | Uitzending serie: 2011 - heden | Tv-zenders: CBS (States) | RTL4 (NL)

Misdaadseries blijven razend populair en dit wordt nogmaals bewezen door een zoveelste titel in het genre: Unforgettable, een serie die vooral opvalt door het personage Carrie Wells. Ze heeft de medische aandoening Hyperthymesia en is daarmee in staat om alles te onthouden. Hierdoor lost ze de ene na de andere duistere zaak op. De zender CBS leende het concept van het korte verhaal "The Rememberer" van J. Robert Lennon en lanceerde de serie in 2011. De voornaamste hoofdrollen zijn voor Poppy Montgomery (Wells) en Dylan Walsh, die de rol speelt van Wells' collega Al Burns.

Het eerste seizoen wist gemiddeld maar liefst ruim twaalf miljoen Noord-Amerikaanse kijkers te trekken. Ondanks dat het tweede seizoen iets kelderde in kijkcijfers, was het gemiddeld alsnog goed voor dik negen miljoen kijkers. Het ontvangst was wat mager met een score van 57/100 op Metacritic en een 6,6 op de IMDb. In 2011 won het de People's Choice Award voor favoriete nieuwe dramaserie en in Nederland wordt Unforgettable uitgezonden door RTL4. Onlangs bracht Sony Pictures het tweede seizoen uit op Dvd.

Seizoen 2
Carrie Wells is een New Yorkse rechercheur met een zeldzame gave: ze onthoudt alles. Omdat die gave het leiden van een normaal leven belemmerde, was Carrie gestopt met haar werk bij de politie, tot ze onverwacht werd herenigd met haar ex-vriend en voormalig partner rechercheur Al Burns. Ze besloot toen dat dit werk haar roeping moet zijn. Dankzij Carrie's geheugen slagen zij en Al erin een groot aantal moordzaken op te lossen en dat trekt de aandacht van Eliot Delson, hoofd van de afdeling zware delicten. Carrie en Al treden toe tot het team van Eliot in Manhattan. Met haar unieke talent helpt Carrie nu de inwoners van New York en elke nieuwe zaak is nog memorabeler dan de vorige.

Dvd: Unforgettable - Seizoen 1 | Aantal discs 4 x Dvd | Afleveringen: 13 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Engels, Frans | Extra's: geen | EAN: 8712609651607 | Release: juli 2014 | Met dank aan: Sony Pictures Home Entertainment

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van het tweede seizoen van Unforgettable zitten verpakt in een standaard doorzichtige Dvd-keepkase met daaromheen een vergelijkbare sleeve. Aan de binnenkant van de hoes staan per disc keurig de titels van de afzonderlijke afleveringen vermeld, zelfs met een korte synopsis! De eerste schijf bevat vier afleveringen, de overige drie schijven bevatten elk drie afleveringen.

De beeld- en geluidskwaliteit zijn naar verwachting en het beeld oogt zelfs erg netjes / strak. Deze succesvolle titel verdiende naar ons idee mogelijk zelfs een Blu-Ray uitgave, maar die keuze is dus niet gemaakt door Sony Pictures.

Geen extra's
Sony heeft geen extra's geplaatst op deze Dvd-uitgave. Dit is ook vrij logisch aangezien de ruimte wordt benut door de 536 minuten van de dertien afleveringen. Toch hadden enkele extra's gemogen, zeker omdat de serie zeer redelijk is aangeslagen. Een extra schijf met extra's had dus niet misstaan.

Conclusie: Een misdaadserie met een twist, op een kale maar verder verzorgde uitgave
Op zich is Unforgettable helemaal geen verkeerde wegkijkserie met een aantal nette en vermakelijke personages en een leuke twist door de invulling van het personage Carrie Wells. Het is weer zo'n serie die bij elke aflevering de aandacht vraagt en daardoor blijf je al snel hangen. Toch is het geen enorme hoogvlieger en dit is waarschijnlijk ook de oorzaak dat de kijkcijfers tijdens het tweede seizoen afnamen. CBS is in juni gestart met het derde seizoen.

De Dvd-uitgave van het tweede seizoen van Unforgettable wordt netjes afgeleverd door Sony. De hoes met sleeve en met vermelde synopsissen per aflevering is opmerkelijk compleet en de beeldkwaliteit is netjes voor een Dvd-uitgave. Helaas ontbreken de extra's.

Hieronder een promo van één van de reeds uitgezonden afleveringen van het derde seizoen: