Netflix slaat gevoelige slag met 'Space Force'

Netflix slaat gevoelige slag met 'Space Force'

Het Amerikaans leger heeft het nakijken bij het handelsmerk op de Space Force.

Jim Pedd, 11 juni 2020 om 11:32

Het lijkt erop dat Netflix een interessante slag geslagen heeft. De streamingdienst schijnt het handelsmerk gekregen te hebben op Space Force. Dat is interessant, want je zou verwachten dat het handelsmerk de Amerikaanse regering zou toebehoren.
De serie draait om een generaal die de Space Force moet oprichten, een nieuwe branche in het leger. Maar Netflix heeft volgens The Hollywood Reporter in onder meer Europa, Australië en Mexico het handelsmerk. Maar blijkbaar is er alleen in de Verenigde Staten een patent aangevraagd door de United States Air Force.

Lees ook: Krijgt de nieuwe Netflix-hit 'Space Force' een tweede seizoen?

Klein conflict?
“Op dit moment zijn we ons niet bewust van enige handelsmerkconflicten met het fictieve programma Space Force van Netflix,” aldus een woordvoerder van de Air Force tegenover THR. “We wensen Netflix en de producenten van de serie al het geluk in hun creatieve weergave van de nieuwste branche van ons leger.”

Lees ook: Fans reageren op 'Space Force' van Netflix

Mocht het erop aankomen, dan zou Netflix volgens experts winnen van het Amerikaanse leger. Dat komt omdat patenten toegewezen worden op basis van wie deze het eerste gebruikt. Aangezien Netflix al in januari 2019 hiermee begon, voordat het Amerikaans leger dat deed, zou het bedrijf kunnen winnen.

Bron: THR

Lees meer over: Netflix, Space Force

Populair nieuws