Blu-ray recensie - 'Bates Motel' seizoen 2

Voordat het derde seizoen er komt, hebben we nog deze puike uitgave van het tweede.

Bedenker: Anthony Cipriano | Cast: Vera Farmiga (Norma Bates), Freddie Highmore (Norman Bates), Max Thieriot (Dylan Massett), Olivia Cooke (Emma Decody), Nicola Peltz (Bradley Martin) | Jaren: 2013 "“ heden | Release: NBC, BNN

Vóór Alfred Hitchcock's Psycho was er Bates Motel. De serie volgt de beslommeringen van de beroemde Norman Bates en zijn moeder Norma, voor de gebeurtenissen die Hitchcock in zijn film liet zien. Deze werd goed ontvangen en is ondertussen aan zijn derde seizoen toe. Voordat het echter zover is, hebben we eerst nog de Blu-ray uitgave van het tweede seizoen.

Dit seizoen begint in de nasleep van de moord op Miss Watson. Normans (Highmore) onschuld wordt begraven onder blackouts, verdachte personen en zijn vreemde gedrag. Ondertussen moet Norma (Farmiga) duistere waarheden onder ogen zien wanneer familiegeheimen worden ontrafeld en er dreigingen uit het dorp komen die Norma's geluk in gevaar brengt. Ongeacht waar je heen gaat "“ er is geen ontkomen aan wat er onder de oppervlakte borrelt in White Pine Bay.

Waar het eerste seizoen van Bates Motel al positief ontvangen werd, is de ontvangst van dit tweede seizoen nog beter. Critici roemen vooral de geloofwaardige personages en het prachtige schrijfwerk. Tot slot zijn de kijkcijfers van deze NBC-serie ongeveer gelijk gebleven. Er keken naar elke aflevering meer dan twee miljoen mensen in de Verenigde Staten.

Blu-ray: Bates Motel seizoen 2 | Duur: 420 min. | Release: oktober 2014 | Video: 1.78:1 | Audio: Engels, Frans 5.1 DTS-HD | Discs: 2x Blu-ray | EAN: 5-053-083-005580 | Met dank aan: Universal

De uitgave van dit tweede seizoen is een reguliere Blu-ray keepcase, met daar omheen een slipcover. Op de voorkant een poster van het tweede seizoen, met daarop moeder Norma en zoon Norman. Verder vind je op de achterkant een synopsis van het tweede seizoen, informatie over de bonus features en tot slot nog de gebruikelijke technische details.

Maak je de hoes open, tref je binnenin twee discs aan. Een daarvan zit aan de linker- en de andere aan de rechterkant. De discs hebben exact hetzelfde uiterlijk en op een nummer na, tref je geen informatie aan over wat erop staat. De locatie van de tien afleveringen en reeks extra's staat dus niet gespecificeerd. De beeld- en geluidkwaliteit zijn van hoog niveau. De balans tussen dialoog en muziek is gevonden en de beelden zijn haarscherp.

Verder zijn er genoeg extra's aan te treffen op deze uitgave, om je voorlopig even zoet te houden. Dan moet je denken aan de gebruikelijke verwijderde scènes, maar ook drie bijzonder interessante mini-documentaires. Twee daarvan handelen over de eerste en laatste aflevering van het seizoen en één handelt over Bates Motel en de oorsprong van een psychopaat.

Afgelopen april werd nog aangekondigd dat de serie een derde seizoen zal krijgen. "Het ongelofelijke schrijversteam en de getalenteerde cast van 'Bates Motel' maakt deze serie een van de meest meeslepende dramaseries op televisie. De briljante twists van de afgelopen twee seizoenen zorgen dat de loyale fans terug blijven keren voor meer avontuur. We zijn erg trots op de serie," konden we toen lezen.