Series / Nieuws
Verkoopcijfers van deze cocktail door het dak in Amerika dankzij succesvolle serie
De verkoopcijfers van de Aperol Spritz gaan door het dak in de Verenigde Staten.
Eén van de kwalitatief beste series de momenteel loopt is The White Lotus op HBO Max. In het tweede seizoen van de serie kwam er regelmatig een bepaalde alcoholische versnapering op tafel. Deze cocktail heeft door door de serie kennelijk zoveel reclame gekregen dat de populariteit daarvan in de Verenigde Staten enorm is toegenomen.
Het gaat hier om Aperol Spritz, deze bestaat uit Aperol, prosecco en spuitwater. Het drankje was in Europa al behoorlijk populair maar de Amerikanen moesten er tot voor kort weinig van weten.
The White Lotus speelt zich af in een luxe resort en de gasten drinken daar regelmatig een Aperol Spritz en hebben het Amerikaanse volk daarmee kennelijk op een idee gebracht.
Volgens Business Insider is de verkoop van Aperol Spritz in de Verenigde Staten na de release van het tweede seizoen van The White Lotus met maar liefst 50 procent toegenomen.
"Je ziet echt enorme veel iconische oranje glazen in de reeks. Dat heeft duidelijk impact", vertelt Bob Kunze-Concewitz, CEO van Campari Group. "We zijn er heel blij mee en we verwachten nog een verdere ontwikkeling te zien in de cijfers van dit jaar."
Zie ze zippen aan the Aperol Spritz in The White Lotus op HBO Max.
Aperol
Het gaat hier om Aperol Spritz, deze bestaat uit Aperol, prosecco en spuitwater. Het drankje was in Europa al behoorlijk populair maar de Amerikanen moesten er tot voor kort weinig van weten.
The White Lotus speelt zich af in een luxe resort en de gasten drinken daar regelmatig een Aperol Spritz en hebben het Amerikaanse volk daarmee kennelijk op een idee gebracht.
Gerelateerd nieuws
Populair in the States
Volgens Business Insider is de verkoop van Aperol Spritz in de Verenigde Staten na de release van het tweede seizoen van The White Lotus met maar liefst 50 procent toegenomen.
"Je ziet echt enorme veel iconische oranje glazen in de reeks. Dat heeft duidelijk impact", vertelt Bob Kunze-Concewitz, CEO van Campari Group. "We zijn er heel blij mee en we verwachten nog een verdere ontwikkeling te zien in de cijfers van dit jaar."
Zie ze zippen aan the Aperol Spritz in The White Lotus op HBO Max.
We love Theo James! We are two girls. pic.twitter.com/wxiJQrGePU
Lees ook: Heeft Tiësto een volgende monsterhit met de remix van aanstekelijke 'The White Lotus'-tune?
Interesse om voor ons te komen schrijven? Wij zijn op zoek naar freelance redacteuren.