search
Verrassende twist in samenwerking tussen Harry, Meghan en Netflix
Series / Nieuws

Verrassende twist in samenwerking tussen Harry, Meghan en Netflix

Prins Harry en Meghan Markle sluiten nieuw meerjarig contract met Netflix voor exclusieve content.

Na eerdere berichten dat hun samenwerking met Netflix mogelijk zou eindigen, blijkt nu dat prins Harry en Meghan Markle juist een nieuw meerjarig contract hebben afgesloten met de streamingdienst. Het paar blijft via hun productiehuis Archewell Productions exclusieve content ontwikkelen voor het platform.

De eerste overeenkomst met Netflix dateert uit 2020 en leverde producties op als Harry & Meghan, Heart of Invictus, Live to Lead en Polo. Meghan lanceerde recent ook haar lifestyleprogramma With Love, Meghan, waarvan het tweede seizoen later deze maand verschijnt. Tegelijkertijd werd het bijbehorende merk As Ever geïntroduceerd, dat in samenwerking met Netflix verder wordt uitgebouwd.

Van stopzetting naar verlenging


De nieuwe deal is opvallend, omdat eerder werd gesuggereerd dat Netflix de samenwerking met het hertogelijke paar zou beëindigen. In plaats daarvan wordt de samenwerking juist uitgebreid. Onderdeel hiervan is een speciale feestaflevering van With Love, Meghan die in december verschijnt. Daarin ontvangt Meghan gasten in Montecito voor een traditioneel, feestelijk samenzijn, compleet met decoraties, recepten en doe-het-zelftips.

Daarnaast werken Harry en Meghan aan nieuwe projecten, waaronder de korte documentaire Masaka Kids, A Rhythm Within, die later dit jaar uitkomt. Het verhaal speelt zich af in de Oegandese regio Masaka en volgt een groep weeskinderen die via muziek en dans een gemeenschap en toekomst opbouwen. Ook is er een speelfilmbewerking in ontwikkeling van de roman Meet Me at the Lake van Carley Fortune.

Netflix blijft geloven in Archewell


Volgens Netflix-contentbaas Bela Bajaria tonen de resultaten dat de producties van Harry en Meghan wereldwijd publiek trekken. De documentaire Harry & Meghan behoorde tot de best bekeken titels op het platform en producten uit de As Ever-lijn zijn vaak snel uitverkocht. Het paar zelf zegt zich geïnspireerd te voelen om “inhoud te maken die wereldwijd weerklank vindt en een gezamenlijke visie viert.”

Aanbevolen artikelen