search
Nog nooit eerder vertoond: deze fantasy behoort al meer dan 100 dagen tot de meest bekeken films op Netflix
Series / Nieuws

Nog nooit eerder vertoond: deze fantasy behoort al meer dan 100 dagen tot de meest bekeken films op Netflix

KPop Demon Hunters maakt geschiedenis door meer dan 100 dagen onafgebroken in Netflix top 10 te staan.

Netflix kent een unicum: de fantasyfilm KPop Demon Hunters staat inmiddels al meer dan honderd dagen onafgebroken in de top 10 van meest bekeken films. Daarmee schrijft de productie geschiedenis op het platform en verbreekt het record dat jarenlang in handen was van Red Alert.

De film, geregisseerd door Chris Appelhans en Maggie Kang, verscheen in juni 2025 en groeide in korte tijd uit tot wereldwijde kaskraker. Sinds augustus voert KPop Demon Hunters regelmatig de toplijsten aan en werd de titel zelfs acht weken lang op nummer één gezet. In de overige weken bleef de film steevast op de tweede plaats. Nog nooit eerder wist een productie zich zo hoog te handhaven in de Netflix-lijst van beste films.

Een recordhouder


Met vijftien opeenvolgende weken in de top 10 heeft de film Red Alert ingehaald. Die actiekomedie met Dwayne Johnson, Gal Gadot en Ryan Reynolds stond destijds veertien weken in de lijst, maar niet aaneengesloten. KPop Demon Hunters weet dus een mijlpaal neer te zetten die voor Netflix ongekend is. Alleen al in de vijftiende week werd de film 19,3 miljoen keer bekeken, bijna twee keer zoveel als de nummer twee in de lijst.

Het verhaal draait om een groep K-popsterren die naast hun optredens ook bovennatuurlijke gaven inzetten om hun fans te beschermen. Daarmee combineert de film concertenergie met fantasy-elementen, wat wereldwijd miljoenen kijkers aanspreekt.

Succes buiten Netflix


Niet alleen online, maar ook in de bioscopen wist KPop Demon Hunters indruk te maken. Na het streamingdebuut organiseerde Netflix speciale filmvertoningen in onder meer de Verenigde Staten, Australië en het Verenigd Koninkrijk. Voor de duizend geplande voorstellingen waren de kaartjes direct uitverkocht. Schattingen wijzen erop dat het project tijdens dat openingsweekend tussen de 18 en 20 miljoen dollar opbracht.

Aanbevolen artikelen