search
In 2022 was deze Netflix-serie "absurd verslavend" en nog steeds is 't een dikke aanrader!
Series / Specials

In 2022 was deze Netflix-serie "absurd verslavend" en nog steeds is 't een dikke aanrader!

Drie jaar na verschijnen geldt de Netflix-docuserie als een van de opvallendste marketingkronieken.

Drie jaar na verschijnen geldt de Netflix-docuserie als een van de opvallendste marketingkronieken. De serie debuteerde met 100% op Rotten Tomatoes en bouwde razendsnel een reputatie op: absurd verslavend, eigenzinnig en scherp. En de vierdelige serie blijft gewoon een aanrader voor mensen die reeks nog niet hebben gezien.

Met de intrigerende titel Pepsi, Where's My Jet? volgt de miniserie student John Leonard, die de Harrier-jet uit een Pepsi-reclame letterlijk claimde via Pepsi-punten. Het schijnbaar luchtige stuntidee ontspoorde in een rechtszaak die de absurditeit van promoties en contracttaal genadeloos blootlegde.

Absurd verslavend


Bij de lancering prijkte een perfecte Rotten Tomatoes-score, gebaseerd op de eerste recensies, en die vroege euforie zette de toon. Critici roemden het tempo, de speelse reconstructie en de scherpte waarmee misleidende reclame én de jarennegentig-marketingcultuur werden ontleed.

RogerEbert.com prees hoe de serie speels ontrafelt wat er misging én waarom valse reclame ertoe doet. Ready Steady Cut plaatste het tussen Cola-oorlogen en millennial Mad Men en benadrukte vooral "de verslavende absurditeit". Decider noemde het goofy en gek, maar ook verhelderend over reclame-loopholes.

Pepsi, Where's My Jet?


Velen hebben genoten van Pepsi, Where's My Jet? en anno 2025 kun je de docuserie nog steeds streamen op Netflix. Twijfel je? Bekijk de trailer hieronder en proef de sfeer in deze "verslavende" serie, met vier afleveringen.



SerieTotaal-recensent Naomi Klees gaf [/i] een fraaie vier sterren en schreef: [i]"In Pepsi, Where's My Jet? zijn we getuige van het meest hilarische conflict in de zogenaamde Cola-oorlog. Yep, only in America."

Aanbevolen artikelen