Tv-serie op Blu-Ray: Gomorra (seizoen 2)

Mooie uitgave van de Italiaanse maffiaserie.

Schrijver: Roberto Saviano | Cast: Salvatore Esposito (Genny Savastano), Fortunato CerlinoWalsh (Pietro Savastano), Walter Lippa (Carlucciello ò Pescivendol), Marco D'Amore (Ciro aka "The Immortal"), Fabio de Caro (Malammore), e.a. | Uitzending serie: 2014 - heden | Tv-zenders: Sky Italia

Na het doorslaande succes van het eerste seizoen van het Italiaanse Gomorra verscheen mei dit jaar het tweede seizoen op de Italiaanse zender Sky Italia. Opnieuw was er succes met flink stijgende kijkcijfers en de serie werd verkocht aan ruim 130 landen. Onlangs verscheen het tweede seizoen op Blu-ray in de Lumière Crime Series.

In het tweede seizoen van Gomorra ontsnapt godfather Pietro Savastano uit de gevangenis en zijn voormalig rechterhand Ciro schiet zijn zoon Genny neer. Hiermee lijkt er een einde te zijn gekomen aan de alleenheerschappij van Pietro. "The Immortal" is klaar om samen met zijn vroegere rivaal Salvador Conte de macht te grijpen. Pietro, Genny, Ciro en Conte lijken de vier hoofrolspelers op een toneel vol haat, liefde en wraak. Maar dan betreden twee vrouwen datzelfde bloederige toneel om hun deel van de macht over Napels op te eisen. Wat volgt is een gewelddadige strijd vol list en bedrog.

Dvd: Gomorra - Seizoen 2 | Aantal discs 3 x Blu-Ray | Afleveringen: 12 x ca. 50 minuten | Beeld: 16 x 9 | Geluid: Italiaans DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands | Extra's: geen | EAN: 5407003480610 | Release: augustus 2016 | Met dank aan: Lumière Crime Series

De drie schijven van deze Blu-Ray uitgave van het tweede seizoen van Gomorra zitten verpakt in een iets dikkere Blu-ray keepkase. De hoes vermeldt geen informatie over de afzonderlijke afleveringen, die verdeeld staan over de drie discs. Naast enkele beelden/trailers van andere uitgaven van Lumière zijn er geen extra's terug te vinden op de schijven.

De beeldkwaliteit van deze HD-uitgave van de Italiaanse productie is erg netjes met een mooie scherpte en volle en pakkende kleuren. Dit geeft de misdaadserie een mooi en toch wat afwijkend beeld, aangezien misdaadseries en -films vaak een wat grauwer en donkerder beeld krijgen. Van ruis is geen sprake en het detailbehoud in de donkere scènes is eveneens van een mooi niveau. Dit is gelukkig beter dan de uitgave van seizoen 1. Het geluid wordt dit keer aangeleverd met een DTS-HD 5.1 geluidstrack en deze laat de dialoog uitstekend horen, met hier en daar wat achtergrondgeluiden.

Derde en vierde seizoen in de maak
In mei dit jaar werd via de producent duidelijk dat er wordt gewerkt aan een derde en vierde seizoen. Seizoen 3 zou zelfs al bijna zijn afgerond.