Tv-serie op Blu-Ray: The Flash (seizoen 2)

Opnieuw flitsend spektakel voor de DC-fan.

Bedenkers: Greg Berlanti | Andrew Kreisberg | Geoff Johns | Cast: Grant Gustin (Barry Allen / Flash), Candice Patton (Iris West), Danielle Panabaker (Dr. Caitlin Snow), Rick Cosnett (Eddie Thawne), Carlos Valdes (Cisco Ramon / Vibe), Tom Cavanagh (Eobard Thawne / Reverse-Flash) e.a. | Uitzending serie: 2014 - heden | Tv-zenders: The CW | FOX

Ondertussen mag The Flash zich zien als de populairste serie in het "Arrowverse," de reeks DC-superheldenseries van The CW. Zeker als het gaat om de kijkcijfers. De serie met Grant Gustin in de titelrol trekt namelijk bijna 1,5 miljoen meer kijkers dan Arrow. Ondertussen is het derde seizoen van start gegaan en recent verscheen seizoen 2 op een prima Blu-ray uitgave.

In het tweede seizoen (RT = 100%), met opnieuw maar liefst 23 afleveringen van ruim 40 minuten per stuk, heeft Barry het zwarte gat weten te stoppen, maar is nu erg op zichzelf. Een nieuw gevaar dient zich aan wanneer blijkt dat het zwarte gat de poort geopend heeft naar een parallel universum. Vanuit dit universum Earth 2 zijn twee nieuwe mensen met supersnelheid naar Barry's wereld (Earth 1) gekomen. De één is een andere Flash genaamd Jay Garrick en de ander is superschurk Zoom.

Zoom stuurt met regelmaat nieuwe metahumans vanuit Earth 2 naar Earth 1 om Barry te doden. Behalve van Jay Garrick krijgt Barry ook steun van de Dr. Harrison Wells van Earth 2, die volgens eigen zeggen verantwoordelijk is voor de creatie van Zoom.

Uitgave: The Flash - seizoen 2 | Aantal discs 4 x Blu-ray | Afleveringen: 23 x gem. 40 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051888221051 | Release: november 2016 | Met dank aan: Warner Home Video

De vier schijven van deze Blu-ray uitgave van het tweede seizoen van The Flash zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase, met daaromheen een insteekhoes. In de keepcase staat per schijf duidelijk aangegeven welke afleveringen erop terug te vinden zijn, inclusief de titels en het vele bonusmateriaal.

De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitgave van seizoen 2 van The Flash ziet er keurig uit. De kleuren ogen modern, maar natuurlijk en dit sluit uiteraard prima aan bij een superheldenserie. De visuele effecten zijn van een wisselend niveau, maar ze weten zo nu en dan zeker indruk te maken. De vele donkere scène behouden redelijk netjes de details. Het geluid komt via een DTS-HD geluidstrack. Naast de dialoog is er veel muzikale ondersteuning en deze is duidelijk sterker aanwezig dan de af en toe hoorbare surround effects. Al met al een uitstekend beeld, met een te verwachten standaard geluidstrack.

Veel, heel veel bonusmateriaal
Zoals al op de keepcase te zien is, herbergen de vier schijven flink wat bonusmateriaal. De extra's bestaan voornamelijk uit wat verwijderde scènes en uiteenlopende featurettes, die vaak enkele minuten per stuk duren, over de uiteenlopende personages (helden en slechteriken) en Earth 1 en 2. Er is in die featurettes veel ruimte voor de visuele effecten. Ook is 2015 Paley Fest te bekijken. Je ziet een vraag-antwoord gesprek met de producenten en de castleden. Heb je alle extra's gehad, dan sluit je mogelijk af met de korte Gag Reel.

Seizoen 3 al een maandje onderweg
Het derde seizoen van The Flash trapte begin oktober af, net als de drie andere DC-series Arrow, Supergirl en Legends of Tomorrow. Volgende maand zal er een speciale cross-over week zijn waarin alle helden een gezamenlijke vijand bestrijden. Opvallend is dat het derde seizoen mager van start is gegaan wat betreft de kijkcijfers. Seizoen 2 trapte nog af met 3,6 miljoen kijkers. De kick-off van het derde seizoen bleef steken op 3,2 miljoen en is daarna onder de 3 miljoen gezakt. Iets dat The Flash nog niet heeft meegemaakt. Hieronder de trailer voor seizoen 3: