Tv-serie op Dvd: The Affair (seizoen 1)

Tv-serie op Dvd: The Affair (seizoen 1)

Met onder meer Dominic West en Ruth Wilson.

Bedenkers: Dan Harmon | Cast: Joel McHale (Jeff Winger), Gillian Jacobs (Britta Perry), Danny Pudi (Abed Nadir), Yvette Nicole Brown (Shirley Bennett), Alison Brie (Annie Edison), Jim Rash (Craig Pelton) e.a. | Uitzending serie: 2009 - 2015 | Tv-zenders: NBC | Yahoo! Screen

In 2014 lanceerde de zender Showtime de tv-serie The Affair, een dramaserie met hoofdrollen voor Dominic West, Ruth Wilson, Maura Tierney en Joshua Jackson. Ondanks dat de serie geen enorme naamsbekendheid heeft, wordt deze wel hooggewaardeerd. Zo won de serie in 2015 een Golden Globe voor Beste Dramaserie en Ruth Wilson werd aangewezen tot Beste Actrice. Opvallend genoeg verscheen het eerste seizoen pas recent op Dvd in het Nederlandse schap. Het derde seizoen wordt namelijk in januari afgerond.

Het debuutseizoen van The Affair (Rotten Tomatoes = 87%, IMDb = 8,0) toont een provocerende en spannende blik op de verhalen die aan alle liefdesaffaires verbonden zijn. Noah Solloway is een leraar uit New York en gelukkig getrouwd met kinderen. Tijdens een vakantie in Long Island voelt hij een ongelooflijk sterke aantrekkingskracht tot serveerster Alison Lockhart. Het verhaal krijgt een sinistere kant als de romance langzaam wordt blootgelegd door een rechercheur die werkt aan een moordzaak.

Serie: The Affair - Seizoen 1 | Aantal discs 4 x Dvd | Speelduur: 10 x ca. 54 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Audio 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5053083057138 | Release: oktober 2016 | Met dank aan: Universal Pictures

De vier schijven van deze Dvd-uitgave van het eerste seizoen van The Affair zitten verpakt in doorzichtige amaray Dvd-keepcase. Ondanks dat de hoes doorzichtig is tref je aan de binnenkant geen aanvullende informatie aan over de afzonderlijke afleveringen en extra's. Via de schijven wordt duidelijk dat er alleen extra's op de vierde disc staan.

Op de eerste twee schijven staan drie afleveringen en de schijven 3 en 4 bevatten ieder twee afleveringen. De standard definition-beeldkwaliteit is redelijk te noemen, aangezien de scherpte netjes is en de kleuren natuurlijk ogen. Ook donkere delen in het beeld en de meer duistere scènes behouden redelijk goed de details. Minder is de lichte ghosting. Het geluid wordt aangeleverd door een nette Dolby surround track en naast de muzikale ondersteuning is er uiteraard flink wat ruimte voor dialoog.

Paar extra's
Op disc 4 staan naast de twee laatste afleveringen ook de 'special features.' Er zijn twee korte featurettes. De eerste gaat over de opnamelocatie die benoemd wordt in de titel van de featurette 'Montauk: The End of the World.' De tweede video heet 'A Tale of Two Costumes' en gaat over hoe de kostuums worden veranderd als het verhaal vanuit iemand anders perspectief wordt verteld. En als laatste kun je kijken naar een viertal korte 'Character profiles' van de personages Noah, Alison, Helen en Cole.

Derde seizoen al bezig
Het tweede seizoen werd van oktober tot en met december 2015 uitgezonden en deze werd opnieuw sterk ontvangen (RT = 92%). Het derde seizoen trapte afgelopen maand af en het ontvangst bleek iets minder (RT = 80%). Met de kijkcijfers lijkt het ook goed te zitten, aangezien er ieder seizoen een toenemend aantal kijkers is. Over een vierde seizoen is nog niets bekend.

Hieronder de "Super Trailer" van de seizoenen 1 tot en met 3: