Dvd-recensie: Moordvrouw seizoen 6

Dvd-recensie: Moordvrouw seizoen 6

Prima uitgave van deze hitserie.

Cast: Wendy van Dijk (Fenna Kremer), Renée Soutendijk (Carla Vreeswijk), Porgy Franssen (Menno de Waard), Achmed Akkabi (Bram Amezian), Thijs Römer (Evert Numan) | Jaren: 2012 "“ heden (6 seizoenen) | Release: RTL4

Zes seizoenen maakte RTL al van hitserie Moordvrouw, waarin actrice Wendy van Dijk de hoofdrol speelt. De show populair en dus is het geen wonder dat nu, een paar weken na het einde van de uitzendingen op televisie, het zesde seizoen op Dvd verkrijgbaar is.

Teamleden Fenna, Evert, Bram en Liselotte werken in het seizoen aan uiteenlopende, soms herkenbare, actuele zaken. Zo houden ze zich bezig met de uitbuiting van Poolse arbeidskrachten, krijgen ze te maken met de dramatische gevolgen van de vrijspraak van een badmeester die tijdens een moment van onoplettendheid een klein jongetje heeft laten verdrinken en binden ze de strijd aan met een vlogger die mogelijk betrokken is bij een dubbele moord.

Ook ervaart het team de gevaren van online daten en worden ze geconfronteerd met corruptie binnen Justitie. Tussen de bedrijven door maakt ook Samantha opnieuw haar opwachting. Zij werkt inmiddels bij Interne Zaken en laat dit seizoen geen mogelijkheid onbenut om de teamleden het leven zuur te maken. Tot slot is er iemand die Fenna voortdurend in de gaten lijkt te houden en vreemde briefjes voor haar achterlaat. Wie is deze stalker?

Het zesde seizoen werd door fans weer goed ontvangen en dat valt duidelijk terug te zien in de kijkcijfers van de RTL-hit. De show trok in het zesde seizoen nog gemiddeld 1,2 miljoen kijkers per aflevering en is daarmee wederom erg succesvol.

DVD: Moordvrouw seizoen 6 | Duur: 418 min. | Release: april 2017 | Video: 16:9 (1.78:1) | Audio: Nederlands Dolby Digital 2.0 | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 3x DVD| EAN: 8-719372-004883 | Met dank aan: DFW

Wederom heeft DFW gekozen voor eenzelfde type uitgave als de eerdere seizoenen. Kortom: het gaat om een dubbeldikke Dvd-hoes met voorop centraal de hoofdpersonen. De focus ligt uiteraard op Wendy van Dijk, voor wie deze show een vehikel is. Op de achterkant een uitgebreide synopsis, ditmaal geen lijst met de titels van alle afleveringen. Vooruitgang is er overigens wel als het aankomt op de schijven: die liggen nu netjes gepresenteerd in de hoes en niet meer op elkaar gestapeld. Op elke Dvd zie je verder precies welke afleveringen je erop aantreft.

Net als de eerste seizoenen ziet het geheel er weer prima uit. RTL heeft gekozen voor een vrij standaard politieserie-look, die goed tot zijn recht komt in dit nieuwe seizoen. De kleuren zijn natuurlijk en waar nodig gedetailleerd. Kortom: qua uiterlijk is de serie prima. Wat audio betreft is het verder voldoende, al had RTL wel met de tijd mee mogen gaan en kiezen voor iets beters dan een Dolby Digital 2.0 score.

Of er een zevende reeks komt, is nog niet helemaal zeker. Maar gezien de kijkcijfers en de bereidwilligheid van vrijwel alle castleden, kan het bijna niet anders, of dit zal het geval zijn.