Tv-serie op Blu-ray: Narcos (seizoen 2)

Tv-serie op Blu-ray: Narcos (seizoen 2)

De laatste loodjes.

Bedenkers: Chris Brancato | Carlo Bernard | Doug Miro | Cast: Wagner Moura (Pablo Escobar), Boyd Holbrook (Steve Murphy), Pedro Pascal (Javier Peña), Joanna Christie (Connie Murphy), Juan Pablo Raba (Gustavo Gaviria), Maurice Compte (Horacio Carrillo), e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zender: Netflix

Het toch redelijk onverwachte succes van het eerste seizoen leverde de serie Narcos een tweede seizoen op. Een seizoen waarin er eindelijk een einde kwam aan de krankzinnige praktijken van de mafioso Pablo Escobar. Iets dat natuurlijk al duidelijk was aangezien de baron na het eerste seizoen al aan zijn eigen ondergang werkte. Het tweede seizoen werd opnieuw sterk ontvangen en het derde seizoen is begin deze maand onthuld op Netflix.

Onlangs bracht Just Entertainment seizoen 2 uit op Blu-ray. In tegenstelling tot het eerste seizoen biedt deze uitgave wel enkele extra's. Hieronder een blik op wat je kunt verwachten. Hieronder eerst de trailer:

In het tweede seizoen staat Pablo Escobar net buiten La Catedral op het punt gearresteerd te worden. In de anderhalf jaar die volgt, zien we sommige van Escobar's meest gewelddadige handelingen. Niet alleen moet hij continue op de vlucht blijven voor de overheid, ook in Escobar's eigen kartel duiken steeds meer ambitieuze rivalen op. En terwijl Escobar steeds meer in gevaar komt en niemand meer lijkt te kunnen vertrouwen, bereiken de spanningen in Colombia ook een hoogtepunt. Escobar kan alleen overleven als hij de kalmte kan bewaren.

Serie: Narcos - Seizoen 2 | Aantal discs 2 x Blu-Ray | Afleveringen: 10 x 50 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels / Spaans DTS-HD MA 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 8711983443556 | Release: September 2017 | Met dank aan: Just Entertainment

De twee schijven van deze Blu-ray uitgave van het tweede seizoen van Narcos zitten verpakt in een standaard Blu-ray keepcase, met daaromheen een insteekhoes. Ondanks dat er voldoende ruimte is, wordt er geen extra informatie geleverd over de afzonderlijke afleveringen of de extra's.

Just Entertainment levert een uitstekende High Def-uitgave op van de hitserie van Netflix. De beeldvullende weergave van de misdaadserie is kleurrijk, met een mooie kleurfilter die voor de juiste grauwe sfeer zorgt. De scherpte is ook van een hoog niveau, zowel in diepte als bij de close-ups. De Engels-/Spaanstalige geluidstrack is standaard DTS-HD en deze klinkt doorgaans vol en de dialoog is prima te volgen. Een uitstekende uitgave die de Netflix-serie prima uit je home entertainmentset tovert.

Bonusmateriaal
Just Entertainment heeft de tien afleveringen evenredig verspreid over de twee schijven. Daarnaast zijn er ook wat extra's terug te vinden, met op schijf één de trailer en bij afleveringen 1, 3 en 5 verwijderde scènes. En op schijf twee een korte featurette van een kleine 3 minuten. Er zijn veel beelden uit de serie, aangevuld met snelle quotes van cast & crew. Ook zijn er verwijderde scènes bij aflevering 6 en 8 en audiocommentaar bij de laatste aflevering, episode 10 - Al Fin Cayó!

Derde seizoen gestart; vierde in de maak
Op 1 september is het derde seizoen gestart en deze focust zich op de bandieten die het stokje overnemen van Escobar. Het seizoen bestaat opnieuw uit 10 afleveringen. Een vierde seizoen is ook door Netflix besteld en de kans is groot dat deze volgend jaar augustus/september debuteert bij de streamingsreus.