Nielsen maakt methode om Netflix-kijkcijfers te meten

Nielsen kan Netflix-kijkcijfers meten

Jim Pedd, 20 oktober 2017 om 12:21

Kijkcijfers maakt Netflix niet bekend. Maar dat weerhoudt andere bedrijven er niet van te proberen die te achterhalen. Zo stelt The Nielsen Company - dat in de Verenigde Staten de afgelopen decennia de standaard heeft gezet voor het meten van kijkcijfers - dat nu ook bij Netflix te kunnen doen.
Nielsen maakt gebruik van bepaalde technieken die lang gebruikt zijn voor kabelnetwerken om vast te stellen hoeveel mensen kijken naar Netflix-series en andere streamingdiensten. Op basis daarvan stelt het bedrijf dat de eerste aflevering van The Defenders in de eerste week 6,1 miljoen keer bekeken werd.

De cijfers zouden daarmee onthullen hoe mensen kijken ne hoeveel ze natuurlijk kijken. Zo onthult Nielsen welke series gebinged worden en hoe lang kijkers blijven kijken naar series waarvan complete seizoenen in één keer vrijgegeven worden. Verder stelt Nielsen overigens ook dat vooral kinderfilms het erg goed doen op Netflix.

Netflix wilde niet reageren: het vertoont geen advertenties en maakt zich dan ook geen zorgen om kijkcijfers. Als er maar genoeg abonnees zijn, is het bedrijf tevreden.

Lees meer over: Netflix, Nielsen, Kijkcijfers

Populair nieuws