Blu-ray review 'The Walking Dead' - Seizoen 7

Op naar seizoen 8!!

Bedenker: Frank Darabont | Cast: Andrew Lincoln (Rick Grimes), Steven Yeun (Glenn Rhee), Chandler Riggs (Carl Grimes), Lauren Cohan (Maggie Greene), Norman Reedus (Daryl Dixon), Danai Gurira (Michonne), Melissa McBride (Carol Peletier), e.a. | Uitzending: 2010 - heden | Tv-zenders: AMC

Aankomende zondag gaat AMC verder weer met The Walking Dead, de zombieserie die dan alweer toe is aan het achtste seizoen. Maar hoe zat het met het zevende seizoen? Wie gingen er dood? Wie bleven er leven? En hoe zit het met al die verschillende groeperingen, en de slechterik Negan? Heb je tijd over, dan kun je nu seizoen 7 aanschaffen op Blu-ray, vol allerlei bonusmateriaal.

Entertainment One heeft het meest recente afgeronde seizoen uitgegeven in High Definition. Hieronder een blik op de uitgave, met als eerste de trailer en synopsis.

Bij de start van seizoen 7 is meteen duidelijk wie de baas is. Negan maakt Rick op een gruwelijke en brute wijze duidelijk dat er geen andere optie is dan zich over te geven. Rick en de groep zullen worden getest op manieren die we nog nooit hebben gezien. Ze bereiden zich heimelijk voor om Negan voor eens en altijd uit te schakelen maar het lijkt een onmogelijke opgave om het tegen Negan en zijn leger op te nemen.

Titel: The Walking Dead - Seizoen 7 | Aantal discs 6 x Blu-ray | Speelduur: 16 x ca. 41 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels, Frans DTS-HD 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Frans | EAN: 8713045249045 | Release: oktober 2017 | Met dank aan: Entertainment One

De zes schijven van deze Blu-ray uitgave van het seizoen 7 van The Walking Dead zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray stackcase, met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. Achter op de hoes staan de extra's vermeld, maar in de hoes jammer genoeg geen details over de content van de discs.

Beeld en geluid
De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitgave is wisselend te noemen. Op passende afstand ziet het beeld er voldoende scherp uit, maar als je iets beter naar het scherm kijkt, dan valt het op dat er een enorme laag ruis over het beeld ligt. En dat is toch wel jammer, aangezien de serie daar op tv minder last van heeft; sowieso de trailers. De scherpte lijkt verder relatief sterk, al wordt deze gestoord door de ruis. De kleuren zijn verder te dof. Over een pakkende transfer kan dus helaas niet gesproken worden. De DTS-HD 5.1 track doet verder prima zijn werk, al ligt de focus op dialoog en de muziek is doorgaans belangrijker dan surround effects.

Bonus
De zes schijven van deze The Walking Dead-uitgave bevatten twee uur aan extra's, met vooral de nodige featurettes. De meest opvallende zijn Inside The Walking Dead en The Making of The Walking Dead. Beide verzamelextra's bestaan uit zestien korte featurettes over de afzonderlijke afleveringen; "Inside" is een recap met interviews en de "Making Of" geeft kort een blik achter de schermen, ook weer met interviews. En dan zijn er ook veel losse featurettes over specifieke onderwerpen, zoals de overleden personages, de sets, het verhaallijn, de walkers, de vrouwen in de serie en de schrijvers van TWD.

Nog jaren zoet met The Walking Dead!
Ondanks dat de kijkcijfers van het zevende seizoen behoorlijk inkakte, bleven deze gemiddeld per episode ruimschoots boven de 10 miljoen kijkers. De daling heeft waarschijnlijk vooral te maken met een duidelijk minder ontvangst, en mogelijk raken mensen ook een beetje TWD-moe. Voor het aankomende seizoen wordt veel actie beloofd en de personages zouden vooral hun eigen - onverwachte - pad kiezen. Hoe dit uitpakt zie je vanaf zondag. Hieronder beelden uit het zevende seizoen: