Dvd review: Lucifer - Seizoen 1

Dvd review: Lucifer - Seizoen 1

De duivel op aarde.

Bedenker: Tom Kapinos | Cast: Tom Ellis (Lucifer Morningstar), Lauren German (Detective Chloe Decker), Kevin Alejandro (Detective Daniel "Dan" Espinoza), D. B. Woodside (Amenadiel), Lesley-Ann Brandt (Mazikeen), e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zender: Fox

Na het succes van Gotham startte de zender Fox in 2015 met een nieuwe serie gebaseerd op personages uit de strips van DC Comics. Het werd Lucifer, het personage van Neil Gaiman, Sam Kieth en Mike Dringenberg die na zijn introductie in 1989 een eigen reeks kreeg, onder het sublabel Vertigo. In de serie speelt acteur Tom Ellis de titelrol. Het eerste seizoen werd redelijk goed ontvangen en de kijkcijfers doen het vergelijkbaar met die van Gotham.

Onlangs bracht Warner Home Video het eerste seizoen uit op Dvd. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In het debuutseizoen blijkt Lucifer zich stierlijk te vervelen als de heerser van de hel en daarom verhuist hij naar Los Angeles, de 'City of Angels'. Wanneer recht voor zijn neus een bloedmooie popster wordt vermoord, helpt Lucifer LAPD-detective Chloe Decker bij het oplossen van de misdaad. De vraag is of Lucifer op het goede pad blijft.

Dvd: Lucifer - seizoen 1 | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 13 x ca. 41 minuten | Release: oktober 2017 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051889597483 | Met dank aan: Warner Home Video

De drie Dvd-schijven van deze uitgave Lucifer zitten vastgeklikt in een doorzichtige Dvd keepcase. In de keepcase staan de titels opgesomd, per disc. Ook is er een overzicht van het bonusmateriaal

Beeld & geluid
Het beeld van Lucifer is beelvullend en ziet er goed kleurrijk uit, waarschijnlijk doordat het contrast lekker hoog ligt. De scherpte is voor een Dvd-uitgave ook zeer netjes en de donkere scènes behouden redelijk hun details, al zijn zwart en donkerblauw niet altijd even goed uit elkaar te houden. Gelukkig is er geen of weinig ruis. Ondanks dat het beeld er nog redelijk filmisch uitziet, blijft de serie wat soap-achtig. Dit komt mogelijk vooral door de vele dialoog ten opzichte van de actiescènes. Het geluid is standaard Dolby Digital 5.1 en deze is vooral ingericht op de dialoog goed uit de box-en te sturen.

Het bonusmateriaal op de schijf is zeker netjes te noemen, met vier korte featurettes over de aanvullende personages, namelijk Amenadiel, Chloe Decker, Linda en Dan. Ook zijn er afzonderlijke korte video's over het duo Lucifer en Chloe en over Lucifer Morningstar zelf. En dan zijn er ook nog een aantal verwijderde scènes. De meest tijd blijkt te gaan zitten in een registratie van de aanwezigheid tijdens Comic-Con en er is een Gag Reel van ruim 6 minuten.

Seizoen 3 reeds gestart!
Het blijkt dat de Nederlandse liefhebber een flinke tijd op deze uitgave heeft moeten wachten. Fox is in de States al gestart met het derde seizoen. Het tweede seizoen bestond uit 18 afleveringen en het derde seizoen moet zelfs uit 26 afleveringen gaan bestaan. Hieronder zie je eerste de trailer voor het tweede seizoen, gevolgd met beelden uit seizoen 3: