Blu-ray review 'Prison Break' - Event Series

Michael Scofield en zijn trucs zijn terug!

Bedenkers: Paul Scheuring | Cast: Wentworth Miller (Michael Scofield / Kaniel Outis), Dominic Purcell (Lincoln Burrows), Sarah Wayne Callies (Sara Tancredi-Scofield), Paul Adelstein (Paul Kellerman), Rockmond Dunbar (Benjamin Miles "C-Note" Franklin), Robert Knepper (Theodore "T-Bag" Bagwell) e.a. | Uitzending serie: 2017 | Tv-zenders: FOX

De Revivalseries zijn de afgelopen jaren hot. Denk maar aan The X-Files, Heroes Reborn en 24. Ook de succesvolle gevangenisserie Prison Break keerde terug voor een eenmalig seizoen, met alle belangrijkste hoofdpersonages. Zoals Michael Scofield, Lincoln Burrows en uiteraard de ergste van allemaal, T-Bag. Met negen afleveringen werd de "event series" eerder dit jaar door FOX uitgezonden. De onvangst bleek wisselend; de kijkcijfers waren aardig te noemen.

Onlangs bracht 20th Century Fox het vijfde seizoen uit op Blu-ray, met enig bonusmateriaal. Hieronder een blik op de uitgave, met als eerste de trailer en synopsis.

In de revival blijkt uit beelden van een gevangenis in Jemen dat Michael Scofield nog in leven is. Dit bericht is een grote schok voor iedereen die hem kent, met name voor zijn vrouw Sara die inmiddels hertrouwd is. Wanneer de grootste uitbraak aller tijden tot de mogelijkheden blijkt te horen, rijst de vraag of Michael nog wel dezelfde man is die hij ooit was. Vastberaden zijn broer te redden roept Lincoln de hulp in van C-Note.

Uitgave: Prison Break - Event Series | Aantal discs 3 x Blu-ray | Afleveringen: 9 x gem. 40 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626051312 | Release: oktober 2017 | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De drie schijven van deze Blu-ray uitgave van het vijfde seizoen van Prison Break zitten vastgeklikt in een iets dikkere Blu-ray keepcase. In de keepcase helaas geen extra info over de afzonderlijke afleveringen of de extra's.

Het beeld van deze Blu-ray uitgave is sterk met een mooie filmische weergave en wat grauwe, maar zeker realistische kleuren. Er wordt een prima dieptewerking toegepast en samen met de lichte ruis is het geheel helemaal af. De donkere scènes lijken de kwaliteit door te trekken, maar doen soms toch iets te donker aan. Soms lijken details wat weg te vallen. Maar over het algemeen staat deze uitgave als een huis. Tel hierbij de prima DTS-HD surround geluidstrack op en je hebt een prima 6 uur kijkplezier.

Bonusmateriaal
Op de derde schijf is de enige extra te vinden van de uitgave. Deze heet 'A Return Home: The Making of Prison Break: Event Series'. In een klein kwartier wordt er met de belangrijkste mensen, uiteraard met Miller en Purcell, gekeken naar de terugkeer. Er zijn veel beelden van achter de schermen (ook van de eerdere seizoenen). De focus ligt duidelijk op het recente seizoen. Zeker een aardige featurette voor de fan van de serie.

Nieuw seizoen mogelijk
Ondanks dat er nog geen echte plannen zouden zijn, zou er mogelijk een nieuw vervolg komen. Fox-baas Dana Walden zei eerder dit jaar dat ze "zeker meer afleveringen overwegen". Ook hoofdrolspeler Wentworth Miller sluit een zesde seizoen niet uit. Vooralsnog lijkt hierover niets officieel bekend.