Dvd review 'Supergirl' (S2) - El Kara in actie!

Melissa Benoist strak in pak.

Bedenker: Craig Sweeny | Cast: Melissa Benoist (Kara Zor-El / Kara Danvers / Supergirl), Mehcad Brooks (James Olsen / Guardian), Chyler Leigh (Alex Danvers), Jeremy Jordan (Winslow "Winn" Schott), David Harewood (J'onn J'onzz / Martian Manhunter) e.a. | Uitzending serie: 2015 - heden | Tv-zenders: The CW

De vrouwelijke superheld staat op en lijkt steeds meer succes te behalen. Op het witte doek is het vooral Wonder Woman, op het kleine scherm is het Supergirl die succes heeft. De DC-heldin voegde zich recent bij het Arrowverse en het het derde seizoen draait ondertussen op de zender The CW. De kijkcijfers zijn sinds de start wel fors gedaald, dus het is voor de heldin te hopen dat het succes niet wegvaagt.

Onlangs bracht Warner Bros. het tweede seizoen van Supergirl uit op Blu-ray. Hieronder de trailer, gevolgd door een blik op de uitgave.

In Supergirl seizoen 2 neemt ze ontslag als assistent van Cat Grant bij CatCo Worldwide Media, om de balans op te maken en haar toekomst uit te stippelen. Kara Danvers zet nu haar werk voort bij het Department of Extranormal Operations, samen met Hank Henshaw en haar zus Alex. Hier kan ze haar ware zelf "“ Supergirl "“ laten zien en haar toenemende krachten inzetten om National City te beschermen. Tegelijkertijd blijft ze zoeken naar haar vermiste vader Jeremiah en het geheime onderzoekslaboratorium Project Cadmus. Ook werkt ze samen met haar Kryptonian neef Kal-El "“ beter bekend als Superman "“ om nieuwe schurken uit het DC Universe te verslaan.

Serie: Supergirl - Seizoen 2 | Aantal discs 5 x Dvd | Afleveringen: 22 x ca. 45 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051888233122 | Release: januari 2018 | Met dank aan: Warner Home Video

De vier Dvd schijven van Supergirl zitten vastgeklikt in standaard Blu-ray keepcase met daaromheen een vergelijkbare insteekhoes. In de case staan de Engelstalige titels aangegeven per disc, plus een overzicht van het bonusmateriaal op disc vijf.

De 22 afleveringen van Supergirl staan verspreid over de vijf schijven en de standard definition weergave is zeer netjes te noemen. Door de mooie volle kleuren en een uitstekende scherpte ziet het geheel er modern en pakkend uit. Tel daarbij de nog zeer redelijke visuele effecten op en je hebt, als jou de serie verder bevalt, een prima Dvd-uitgave. De geluidstrack is Dolby Digital 5.1. Prima schijf; een voorbeeld voor veel andere Dvd-uitgaven. Overigens jammer dat Warner Bros. geen Blu-ray uitgave heeft verspreid van dit seizoen. Het eerste seizoen kreeg deze wel.

Op de eerste schijf staat de featurette Supergirl: Alien Fight Night welke inzoomt op aflevering 5 'Survivors'. De aflevering 'Supergirl Lives' op disc twee heeft een track met audiocommentaar en op disc vijf staan de overige extra's. De vermakelijkste extra is Supergirl: Aliens Among Us, waarin er wordt gekeken naar de vele buitenaardsen in de serie. Nice! Ook is er extra met een kort gesprek met regisseurs Andrew Kreisberg en Kevin Smith. Ook kun je kijken naar de Supergirl: 2016 Comic-Con Panel en heel wat korte video's waarin er (humoristisch bedoelde) details worden gegeven over de show.

Seizoen 3 in volle gang
Het derde seizoen, met 23 afleveringen, draait op dit moment op The CW. Deze startte in oktober (net als de andere Arrowverse-series) en wordt in juni afgerond. Een vierde seizoen is nog niet aangekondigd, maar de kans is klein dat The CW hun vurige heldin in de ijskast zetten. Hieronder de trailer voor seizoen 3: