Blu-ray review 'Legends of Tomorrow' (S2) - nieuw DC-spektakel

Ook met Vixen en Steel.

Bedenker: Greg Berlanti, Andrew Kreisberg, Marc Guggenheim | Cast: Arthur Darvill (Rip Hunter/Gareeb), Victor Garber (Prof. Martin Stein/Firestorm), Wentworth Miller (Leonard Snart/Captain Cold), Dominic Purcell (Mick Rory/Heat Wave), Brandon Routh (Ray Palmer/The Atom) e.a. | Uitzending: 2016 - heden | Tv-zenders: The CW

Het Arrowverse blijft maar groeien, al werd er afgelopen jaar vooral ingezet op het doorzetten van bestaande series. Zo ook DC's Legends of Tomorrow. De serie kreeg een tweede seizoen en het barste uiteraard weer van de uiteenlopende superhelden. Nieuwe gezichten waren onder meer Vixen en Steel.

Onlangs gaf Warner Home Video het tweede seizoen uit op Blu-ray, met een mooie reeks extra's. Hieronder eerst de trailer en synopsis.

In seizoen 2 ontstaat er een nieuwe bedreiging na het verslaan van de onsterfelijke schurk Vandal Savage en de corrupte meesters van de tijd die met hem verbonden zijn. Dr. Nate Heywood, een onconventionele en charmante historicus, maakt een schokkende ontdekking - The Legends of Tomorrow zijn verspreid over de tijd. Samen vervolgen de Legendes hun nieuwe missie om de chronologie van de tijd van zijn vroegere en huidige vijanden te beschermen.

Uitgave: Legends of Tomorrow - Seizoen 2 | Aantal discs 3 x Blu-ray | Speelduur: 17 x ca. 42 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Frans, Engels | Release: maart 2018 | EAN:[b] 5051888232231 | Met dank aan: Warner Home Video

De drie schijven van deze Blu-ray uitgave van het tweede seizoen van Legends of Tomorrow zitten vastgeklikt in een standaard keepkase, met daaromheen een insteekhoes. In de hoes staat de extra informatie, met per disc een opsomming van de titels van de afleveringen en het bonusmateriaal.

Warner Home Video heeft gezorgd voor een moderne Blu-ray uitgave, met een prima weergave. De kleuren zijn strak en vol, met een zeer aardige zwartweergave. Al ligt het contrast iets te hoog, waardoor donkere kleuren in zwart opgaan. Desondanks ziet het geheel er strak uit. De scherpte voortreffelijk en er is nagenoeg geen ruis of iets dergelijks te zien. De visuele effecten zijn soms erg netjes, maar soms juist weer bedenkelijk. Desondanks is het prima superheldenvermaak, met prima beeld. De geluidstrack is standaard DTS-HD 5.1 en deze heeft uiteraard surround effects, maar de actie wordt vaak begeleid met overheersende muzikale ondersteuning.

Prima bonusmateriaal
Over de verschillende schijven staan meerdere verwijderde scènes en er is uiteraard een Gag Reel te zien. Verder ook redelijk standaard is de registratie van de aanwezigheid tijdens Comic-Con in 2016. De enige inhoudelijke bonus is 'Allied: The Invasion Complex'. In 10 minuten wordt er gekeken naar de cross-over met de andere Arrowverse series. Leuk!

Seizoen 3 al te zien
Het derde seizoen kreeg opnieuw een extra afleveringen en deze bestaat dus uit achttien episodes. Het seizoen werd afgelopen oktober al afgetrapt, samen met de andere Arrowverse-series, en in april verschijnt de afsluitende aflevering. De kijkcijfers lijken redelijk gelijk aan het tweede seizoen. Een vierde seizoen komt er ook, waarbij de cast wordt aangevuld met Matt Ryans John Constantine. Hieronder de Sizzle Reel voor seizoen 3: