Dvd review 'Zoo' (S2) - leuk gegeven!

Dvd review 'Zoo' (S2) - leuk gegeven!

Het middelste seizoen van de thriller.

Ontwikkelaars: Josh Appelbaum, André Nemec, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg | Cast: James Wolk (Jackson Oz), Kristen Connolly (Jamie Campbell), Nonso Anozie (Abraham Kenyatta), Nora Arnezeder (Chloe Tousignant), Billy Burke (Dr. Mitch Morgan) e.a. | Uitzending serie: 2015 - 2017 | Tv-zenders: CBS

In 2015 debuteerde de tv-serie Zoo op de zender CBS. Het is een verfilming van de beststeller van schrijvers James Patterson en Michael Ledwidge. De serie centreert zich rond een team dat onderzoek doet naar een mysterieuze pandemie van gewelddadige aanvallen van dieren op de wereldwijde bevolking. Het eerste seizoen was een succes, waardoor er ook een tweede seizoen verscheen.

Universal Pictures bracht dit tweede seizoen onlangs uit op Dvd in Nederland. Hieronder een blik op die uitgave, met als eerste de trailer en de synopsis.

In seizoen 2 is Jamie vermist en het team gaat op zoek naar een luipaardwelp die de sleutel kan vormen voor het genezen van de dierlijke mutatie. Ondertussen is het gedrag van de dieren geëscaleerd en zijn ze begonnen met het vernietigen van infrastructuur in een poging om de planeet onbewoonbaar te maken voor mensen. De groepsdynamiek verandert met de toevoeging van Dariela, een sterke legermilitair wiens eenheid een verontrustende nieuwe ontwikkeling te zien kreeg. De spanningen stijgen als het team een mysterieuze vreemdeling Logan tegenkomt en Jackson begint abnormale symptomen te ervaren.

Uitgave: Zoo - seizoen 2 | Aantal discs 4 x Dvd | Afleveringen: 13 x gem. 42 minuten | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5053083127022 | Release: maart 2018 | Met dank aan: Universal Pictures

De vier dvd-schijven van deze box van het tweede seizoen van Zoo zitten in een doorzichtige Dvd-keepcase. In de hoes staan per schijf de afleveringen met titels en korte synopsissen aangeduid. Ook de extra's worden duidelijk weergegeven.

Beeld en geluid
De beeldkwaliteit van deze Dvd-uitgave komt net aan boven het gemiddelde uit. De iets wat contrastrijke kleur oogt meer dan redelijk, maar de scherpte is te basic. Met de standaard gebreken kijkt het geheel overigens prima weg. Ben je bereid de serie de matige visuele en praktische effecten zo af en toe te vergeven, dan is het geheel best redelijk. Ook met een aardig gegeven. De geluidstrack is dolby digital 5.1, met weinig onderscheidende muzikale ondersteuning. Dialoog is verder prima te verstaan en er zijn zo nu en dan zelfs wat surround effects waarneembaar. Als geheel een standaard uitgave.

Bonusmateriaal
Over de vier schijven staan enkele verwijderde scènes verspreid en op de vierde schijf staan de voornaamste extra's. De eerste is 'Metamorphosis: A Look at Season 2 of Zoo' en in ruim 20 minuten wordt er met interviews met cast & crew, veel beelden uit de serie zelf en wat beelden van achter de schermen gekeken naar de realisatie. Een verder erg basic featurette. De tweede video is 'Welcome to the Bird' van 5 minuten waarin wordt gekeken naar het enorme onderzoeksvliegtuig The Bird dat werd geïntroduceerd in seizoen 2. Zeker aardig! Ook is er een Gag Reel te bekijken.

Seizoen 3 rondt de bizarre pandemie af
Het derde seizoen is al op CBS verschenen en dit is ook het laatste seizoen. De kijkcijfers bleken naar verder te zijn gedaald en dit deed CBS besluiten de serie te schrappen na 3 seizoenen. Hieronder een blik op de eerste aflevering van seizoen 3: