Dvd review 'NCIS: New Orleans' Seizoen 3

Met Scott Bakula's Dwayne Pride en Lucas Blacks Christopher LaSalle.

Bedenker: Gary Glasberg | Cast: Dwayne Cassius Pride (Scott Bakula), Christopher LaSalle (Lucas Black), Tammy Gregorio (Vanessa Ferlito), Sebastian Lund (Rob Kerkovich), Patton Plame (Daryl Mitchell), Dr. Loretta Wade (CCH Pounder) e.a. | Jaar: 2014 - heden Tv-uitzending: CBS

Met NCIS (2013 - heden) als aangever verscheen in 2014 de tweede spin-off NCIS: New Orleans. Deze speelt zich niet geheel ontoevallig af in New Orleans en heeft onder meer Scott Bakula's Dwayne Pride en Lucas Blacks Christopher LaSalle als vaste gezichten gedurende de verschenen seizoenen. Net als de moederserie kijken er wekelijks meer dan 10 miljoen Amerikanen naar de debuutuitzending en dat is uiteraard helemaal niet onaardig!

Universal Pictures zette het derde seizoen op zes Dvd-schijven, met zestien uur NCIS: New Orleans. Hieronder een blik op de inhoud van de schijven, met als eerste een promo en de synopsis.

In Seizoen 3 gaat de bruisende feeststad en bakermat van de jazz gebukt onder een zware misdaadgolf. Dat belet Special Agent Dwayne Cassius "King" Pride, zijn rechterhand Christopher Lasalle en de wel zeer speciale agente Sonja Percy niet om met hart en ziel hun stad te beschermen. De agenten op het terrein krijgen daarbij een helpende hand van forensisch expert Sebastian Lund, die op het kantoor het bewijsmateriaal ontrafelt, de briljante hacker Patton Plame en de ervaren schouwarts Dr. Loretta Wade. Een meedogenloze sluipschutter, een wraakzuchtig kartel en een boorplatform dat de lucht dreigt in te gaan. het team wordt in deze jaargang andermaal geen seconde rust gegund. Tot overmaat van ramp vormen ze, na verraderlijke aantijgingen, zelf het doelwit van een intern onderzoek, geleid door de bikkelharde FBI-agente Tammy Gregorio.

Uitgave: NCIS: New Orleans - Seizoen 3 | Aantal discs 6 x Dvd | Afleveringen: 24 x ca. 40 minuten | Release: augustus 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: Nederlands | EAN: 5053083137281 | Met dank aan: Universal Pictures

De zes schijven van deze Dvd-uitgave van de miniserie NCIS: New Orleans zitten verpakt in een doorzichtige dvd-stackcase. In de hoes per aflevering een Engelstalige synopsis per aflevering en de vermelding van de gastoptredens. Ook wordt duidelijk welke extra's op welke schijf zijn terug te vinden. Nice!

Beeld en geluid
Uiteraard hebben we hier te maken met een standard definition uitgave, oftewel een Dvd-uitgave. Voor liefhebbers van Blu-ray uitgaven is een Dvdtje even schakelen, maar deze schijven doen het toch best goed. Uiteraard is het beeld minder scherp, maar het beeld blijft vloeiend en er zijn weinig sporen van gebreken. De kleur is ook niet te contrastrijk en blijft natuurlijk. Het geluid is erg basic, maar passend bij het type productie. Deze wordt aangedreven door een standaard Dolby Digital 5.1 track.

Over de verschillende schijven van deze uitgave staan een redelijk aantal extra's verdeeld. Zo is er bij een aantal afleveringen Audiocommentaar en is er een cross-over aflevering te bekijken, Pandora's Box, Part I. Daarnaast zijn er ook nog vijf featurettes. De eerste is Opening Pandora's Box waarin wordt ingegaan op de uitdagingen bij het maken van een cross-over. In NCIS: New Orleans Season 3: Let the Good Times Roll wordt er ingezoomd op de belangrijkste verhaallijnen en The New Girl in Town gaat over de komst van Vanessa Ferlito. Korter duren Propping It Up en It Takes a Video Village over de rekwisieten en respectievelijk de vele rollen achter de schermen.

Toekomst: seizoen 5
De hoofdserie NCIS start binnenkort met seizoen 16 en de spin-off NCIS: Los Angeles gaat daarna van start met seizoen 10. New Orleans heeft seizoen 4 al achter de rug en het vijfde seizoen trapt af op 25 september! Goed nieuws dus voor de vele NCIS-fans!