Dvd review 'American Horror Story: Cult' - Alweer seizoen 7!
Series / Nieuws

Op naar Apocalypse!!

Bedenkers: Ryan Murphy | Brad Falchuk | Cast: Sarah Paulson (Ally Mayfair-Richards / Susan Atkins), Evan Peters (Kai Anderson, Andy Warhol, Marshall Applewhite, David Koresh, Jim Jones, Jesus en Charles Manson), Cheyenne Jackson (Dr. Rudy Vincent), Billie Lourd (Winter Anderson / Linda Kasabian), Alison Pill (Ivy Mayfair-Richards) e.a. | Uitzending serie: 2011 - heden | Tv-zender: FX

Afgelopen maand debuteerde American Horror Story: Apocalypse. Het is alweer het achtste seizoen van de geliefde horrorserie van FX. Verleden jaar was er Cult, welke zich weer in de hedendaagse tijd afspeelde. Met rollen voor opnieuw Sarah Paulson, Evan Peters en Frances Conroy was er opnieuw een sterk ontvangst en kijkcijfers die gemiddeld iets daalden ten opzichte van eerdere seizoenen.

Onlangs bracht 20th Century Fox Home Entertainment het zevende seizoen in de anthologie-serie uit op Dvd. Hieronder een blik op de uitgave, te starten met de trailer en synopsis.

In Cult zijn de verkiezingen van 2016 achter de rug en Ally Mayfair Richards uit Michigan probeert ondanks haar angststoornissen haar geluk te vinden door samen met haar vrouw en chefkok en haar zoon een restaurant te runnen. Maar Ally's gezin en haar greep op de werkelijkheid worden bedreigd door de komst van Kai Anderson, een politiek gemotiveerde sekteleider die een onvoorstelbare massamoord voor ogen heeft.

Dvd: American Horror Story: Cult | Aantal discs 3 x Dvd | Afleveringen: 11 x ca. 49 minuten | Release: september 2018 | Beeld: 16 x 9 (1.78 : 1) | Geluid: Engels Dolby Digital 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626083313 | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De drie Dvd-schijven van deze uitgave van seizoen 7 van American Horror Story: Cult zitten vastgeklikt in een standaard Dvd keepcase. In de keepcase helaas geen extra informatie over de elf afleveringen, of de beperkte extra's.

Beeld & geluid
De standard definition beeldweergave is ook erg standaard. Het beeld doet te dof aan en toont een duidelijke kartelvorming. De kleuren zijn ook flink donker en dat komt de donkere scènes niet ten goede. Heel jammer voor de liefhebber van de serie die zich van in het donker afspeelt. Het doet de fans vast uitkijken naar een terechte High Def-uitgave. Het geluid wordt aangestuurd door een Dolby Digital 5.1 track. Deze zorgt voor voldoende surround effects, zeker als er veel gebeurt tijdens de wat stevigere scènes. Nice!

20th Century Fox heeft het beperkt gehouden voor wat betreft de extra's. Op de derde schijf is een reeks creatieve promo-spotjes van nog geen twee minuten terug te vinden voor American Horror Story: Cult. Samen met de matige beeldweergave maakt het de uitgave te basic.

Seizoen 8 uiterst sterk ontvangen!
Afgelopen maand startte FX met het uitzenden van het achtste seizoen van American Horror Story, dit keer met de titel Apocalypse. Na 62 reviews staat de serie nog altijd op 92 procent op Rotten Tomatoes en zo goed werd een seizoen van AHS nog niet ontvangen. FX heeft de serie in augustus verlengd tot en met seizoen 10. Hieronder de trailer voor AHS: Apocalypse: