Blu-ray recensie - 'True Blood' seizoen 6

Een prachtige uitgave van de HBO vampierenserie.

Bedenker: Alan Ball | Cast: Anna Paquin (Sookie Stackhouse), Stephen Moyer (Bill Compton), Sam Trammell (Sam Merlotte), Ryan Kwanten (Jason Stackhouse), Rutina Wesley (Tara Thornton), Chris Bauer (Andy Bellefleur) | Jaren: 2008 "“ 2014| TV-release: HBO
Op 22 juni is het zevende en laatste seizoen van HBO-serie True Blood van start gegaan. Mocht je nog niet helemaal bij zijn dan heeft HBO een schitterende oplossing, namelijk dit zesde seizoen op zowel DVD als Blu-ray.

De serie True Blood speelt zich af in het fictieve kleine stadje Bon Temps. Daar wonen vampiers en mensen samen. Centraal staan de avonturen van Sookie Stackhouse (Paquin), een telepatische serveerster. In dit zesde seizoen verkeert de Autoriteit in vlammen, en is er een tekort aan True Blood. Mensen zijn verder in open conflict met vampiers: een overvloed aan nieuwe gevaren en schokkende intriges voor mens-fee Sookie Stackhouse en haar bondgenoten, in het zesde seizoen van deze provocerende, boeiende en zeer vermakelijke HBO-serie.

Nu 'Billith' leert omgaan met de nieuwe krachten waarmee hij aan het eind van seizoen 5 uit een poel met bloed tevoorschijn is gekomen, verklaart de gouverneur van Louisiana, Truman Burrell, de oorlog aan vampiers, compleet met anti-vampierwapens en een hightech interneringskamp. Ondertussen bereiden Sookie en Jason zich voor op een ontmoeting met de moordenaar van hun ouders, de mysterieuze en stokoude Warlow.

Blu-Ray: True Blood seizoen 6 | Duur: 10 afleveringen / 54 min. | Release: juni 2014 | Video: 1080p / 16:9 (1.78:1) | Audio: Engels Dolby Digital 5.1 | Discs: 4x Blu-ray | EAN: 5051888168905 | Met dank aan: HBO / Warner Bros.

Het recensie-exemplaar is een zeer nette en stevig aanvoelende Blu-ray uitgave. Zoals gebruikelijk treffen we een slipcover aan met daarin een reguliere Blu-ray hoes. Daarin zitten vier discs, met allemaal eenzelfde vooral zwarte opdruk. Op disc 1 vind je de eerste drie afleveringen, op de tweede disc afleveringen vier en vijf, disc drie bevat afleveringen 6 tot 8 en de laatste disc de laatste twee afleveringen van dit seizoen, inclusief extra's.

Binnenin de uitgave zie je verder de omschrijvingen van elke aflevering. Ietwat bijzonder aan die korte synopsissen is dat ze in het Engels zijn geschreven, terwijl de rest van de uitgave gewoon in het Nederlands is. Dat komt wat vreemd over: waarom niet ook gewoon de synopsissen vertalen?

De extra's zijn nog best interessant om te bekijken. Allereerst vind je twee grote extra's: Vamp Camp Files en True Blood Lines. De eerste is een interactieve mis van video's. Het moet een soort van bibliotheek voorstellen, met daarin documenten over de pogingen van de geheime organisatie Vamp Camp om vampiers uit te roeien. De tweede toevoeging, True Blood Lines, is een interactieve family tree, die de onderlinge banden van de personages in dit seizoen laat zien.

Verder zijn er nog de standaardzaken toegevoegd aan deze uitgave: minidocumentaires die bij elke aflevering horen. Daaraan toegevoegd tref je informatie van de schrijver, regisseur en / of producent aan. De informatie is interessant en voelt niet gedwongen. En dan zijn er nog audiocommentaren bij afleveringen vier, zes, zeven, negen en tien. Daarbij vertellen de schrijver, regisseur en wat castleden over de aflevering.

Zoals bekend komt de serie True Blood met het zevende seizoen tot een einde. Dat zal in totaal tien afleveringen tellen.