Baas van Netflix: "Met advertenties gaan onze gebruikers niet blij zijn"

Netflix krijgt voorlopigs geen advertenties

Netflix krijgt geen advertenties. Ondanks het feit dat hier mogelijk miljarden mee te verdienen zijn voor het bedrijf.

Tom van der Krieke, 24 januari 2020 om 16:10

Voorzitter en CEO van Netflix, Reed Hastings, bevestigt dat het platform voorlopig advertentievrij blijft. In de VS zijn er al een aantal streaming platforms, waaronder Hulu, die experimenteren met advertenties. Hastings spreekt echter de geruchten over mogelijke reclames op Netflix tegen.
Verschillende analisten hebben berekend dat Netflix zo’n miljard aan omzet per jaar meer zou kunnen verdienen met advertenties. De grote baas van Netflix ziet er op de langere termijn echter geen heil in om met online reclame geld te verdienen.

Privacy
Hiermee geeft Netflix aan niet de kant op te willen gaan van Facebook en Google. Waar de privacy van gebruikers bij deze platforms worden doorverkocht aan derden, lijkt Netflix hier nog steeds niets van te willen weten.

Hastings wil van Netflix een veilige plek maken waar je het leuk kan hebben zonder dat de consument zich druk hoeft te maken over wat er met zijn persoonlijke gegevens gebeurt. Er wordt vooral gedacht dat Netflix zichzelf erg in de vingers zou snijden met advertenties, waarbij gebruikers op zoek zullen gaan naar alternatieven.

Lees meer over: Netflix, advertenties, Reed Hastings, CEO, reclame

Populair nieuws