Recensie Netflix-serie 'Emily in Paris' seizoen 3

Kijkers kunnen in dit derde seizoen weer smullen van Emily's leven in Parijs.

Regie: Andrew Fleming, Erin Ehrlich, Katina Medina Mora, e.a. | Cast: Lily Collins (Emily), Philippine Leroy-Beaulieu (Sylvie), Ashley Park (Mindy), Lucas Bravo (Gabriel), Samuel Arnold (Julien), Bruno Gouery (Luc), Lucien Laviscount (Alfie), Kate Walsh (Madeline), Kevin Dias (Benoit), Camille Razat (Camille), e.a. | Aantal afleveringen: 10 | Speelduur: 26-37 minuten | Jaar: 2022

Emily zit nog steeds in Parijs en droomt ervan daar te blijven. Ze heeft er inmiddels dan ook al een heel leven opgebouwd. Maar gaat haar droom uitkomen? En blijft ze samen met Alfie of komen zij en Gabriel in dit seizoen dan toch eindelijk samen? We zullen nog niet alles verklappen, maar één ding kunnen we je wel verzekeren: ook het derde seizoen is er weer een om van te smullen.

Na het succes van de eerste twee seizoenen kunnen de fans weer heerlijk meekijken in het leven van Emily. In het derde seizoen komt ze zowel zakelijk als op romantisch vlak voor een aantal pittige uitdagingen te staan. Zo is er de keuze of ze voor Madeline of Sylvie gaat werken en ziet het ernaar uit dat er nu eindelijk iets op gaat bloeien tussen haar en Gabriel. Het leven van Emily is nooit saai en geeft de makers dan ook voldoende stof om weer met een boeiende verhaallijn te komen.

In dit seizoen zien we weer veel bekende gezichten. Zo zijn ook Mindy, Camille, Luc en Julien weer terug. Altijd fijn om in een serie van dit niveau bekende personages terug te zien. De combinatie van Amerikaanse met Franse acteurs maakt de serie uniek en we kunnen wel stellen dat dit deel uitmaakt van het succes van de serie. Dat er regelmatig Frans wordt gesproken versterkt natuurlijk ontzettend de Parijse sfeer waar het de serie grotendeels om draait. Om nog maar te zwijgen over het heerlijke Britse accent van Alfie...

Lily Collins weet de rol van Emily weer perfect te vertolken. De intelligente, vrolijke, jonge meid leeft de tijd van haar leven in Parijs. Een droom voor velen en daarom is het extra heerlijk om haar avonturen te mogen volgen. Emily in Paris voldoet dan ook ruimschoots aan de verwachtingen.

Hoewel Emily in Paris in Frankrijk niet bepaald lovend wordt ontvangen, zijn de stereotyperende Franse gebruiken, overdreven outfits van Emily en typisch Parijse setting juist de onderdelen van de serie die het een genot maken om naar te kijken. De makers hebben hier bewust ingespeeld op de Parijse luxe en romantiek waar de kijker zelf alleen maar over kan dromen en proberen met al deze clichés duidelijk een bepaalde doelgroep aan te spreken. Hier zijn ze dan ook weer duidelijk in geslaagd.

De serie zit nog steeds vol verrassende wendingen en zal de fans van het eerste uur dan ook zeker niet teleurstellen. Het gevaar schuilt hem bij succesvolle series als deze uiteraard in het alsmaar maken van nieuwe seizoenen. Melken de makers daarmee de serie dusdanig uit dat deze aan haar eigen succes ten onder gaat? Vooralsnog lijkt hiervan bij Emily in Paris gelukkig nog totaal geen sprake.

Na het zien van dit derde seizoen rijst de vraag wat een volgend seizoen zal brengen. Er is nog niet veel over bekend, maar zowel Netflix als Collins hebben het vierde seizoen al aangekondigd, wat gezien het open einde van dit derde seizoen zeer logisch is. Fans kunnen dus meteen weer uitkijken naar de voortzetting van Emily's avonturen in Parijs.

★★★★★

Emily in Paris is te zien bij Netflix.