Dvd-recensie: 'Squadra Antimaffia' S4

Dvd-recensie: 'Squadra Antimaffia' S4

Een prima uitgave, maar zonder extra's.

Bedenkers: Stefano Bises, Leonardo Fasoli | Cast: Giulia Michelini (Rosalia Abate), Paolo Pierobon (Filippo De Silva), Giordano De Plano (Sandro Pietrangeli), Marco Bocci (Domenico Calcaterra), Simona Cavallari (Clauria Mares) | Jaren: 2009 "“ heden| Release: Canale 5

De antimaffia squad van Squadra Antimafia is met een nieuwe reeks te vinden in de schappen van de Nederlandse mediazaken. Opnieuw maken ze jacht op de maffiabazen van Italië, in een maar liefst 963 minuten durend vierde seizoen.

Nadat maffia-bazin Rosy Abate eindelijk achter de tralies is beland, is het leven van Claudia Mares ingrijpend veranderd. Ze is vijf maanden zwanger en zal het team binnenkort tijdelijk moeten verlaten. Hoewel Rosy tot levenslang is veroordeeld, weigert ze mee te werken met de autoriteiten. Ook al zit Rosy in een cel, het weerhoudt haar er niet van om plannen te smeden. Maar Rosy's gevangenschap brengt ook chaos en onduidelijkheid en ze heeft genoeg concurrenten die daarvan misbruik maken. In de onderwereld brandt een hevige machtsstrijd los met schokkende gevolgen…

DVD: Squadra Antimafia seizoen 4 | Duur: 939 min. | Release: juni 2015 | Video: 16:9 (1.78:1) | Audio: Italiaans Dolby Digital 2.0 | Ondertiteling: Nederlands | Discs: 5x DVD | EAN: 8-715664-114889 | Met dank aan: DFW

De Dvd-uitgave van Dutch Film Works bestaat uit een dubbeldikke Dvd-hoes met daarin de vijf schijven. Om de hoes heen zit zoals gebruikelijk een slipcover, met hetzelfde ontwerp als de Dvd-hoes zelf. Beiden tonen ons de vier hoofdpersonen van de serie. Achterop verder een uitgebreide synopsis en nog wat andere afbeeldingen uit de sfeervolle Italiaanse misdaadserie.

In de hoes tref je verder niets aan, alleen de vijf schijven, die op elkaar gestapeld zitten. Fan van dit soort constructie zijn we hier bij SerieTotaal niet, dus het is jammer dat daarvoor gekozen is. Gelukkig zit het met de beelden en de audio wel snor. Het geheel is goed te kijken op een standaard flatscreen en bevat mooie details. De serie heeft nog twee seizoenen, of en wanneer die naar Nederland komen is niet bekend.