Netflix gaat weer eens flink extra investeren in Zuid-Koreaanse producties
Netflix heeft wilde plannen in Zuid-Korea. Netflix kondigde maandag namelijk aan dat zij van plan is om de komende vier jaar maar liefst $ 2,5 miljard te gaan investeren in K-drama's, films en realityshows.
Netflix produceert steeds meer originele internationale inhoud en steunt hierbij steeds meer op groeiende markten, terwijl de groei in Noord-Amerika en Europa juist vertraagd.
Meeting
Dit werd aangekondigd nadat de Zuid-Koreaanse CEO Yoon Suk Yeol en Ted Sarandos, de Amerikaanse CEO, elkaar hadden gesproken.Groeiende markt
In 2021 gaf Netflix al aan dat zij van plan was om nog eens $ 500 miljoen te investeren in Zuid-Koreaanse series, maar het wordt nu dus nog veel meer. De Zuid-Koreaanse markt is by far de snelst groeiende markt op Netflix.Populair
De verhalen die in Zuid-Korea worden geproduceerd, vertegenwoordigen "de wereldwijde culturele tijdsgeest", zei Sarandos maandag in een toespraak, daarbij verwijzend naar het succes van shows als Squid Game, The Glory en Physical: 100.Netflix produceert steeds meer originele internationale inhoud en steunt hierbij steeds meer op groeiende markten, terwijl de groei in Noord-Amerika en Europa juist vertraagd.
Lees meer over: zuid korea, netflix, squid game, the glory