Netflix doet grote aankondiging en investeert maar liefst $ 2,5 miljard in deze zeer goed bekeken content

Netflix gaat weer eens flink extra investeren in Zuid-Koreaanse producties

Bas de Kramer, 25-04-2023 21:37

Netflix heeft wilde plannen in Zuid-Korea. Netflix kondigde maandag namelijk aan dat zij van plan is om de komende vier jaar maar liefst $ 2,5 miljard te gaan investeren in K-drama's, films en realityshows.

Meeting

Dit werd aangekondigd nadat de Zuid-Koreaanse CEO Yoon Suk Yeol en Ted Sarandos, de Amerikaanse CEO, elkaar hadden gesproken.

Groeiende markt

In 2021 gaf Netflix al aan dat zij van plan was om nog eens $ 500 miljoen te investeren in Zuid-Koreaanse series, maar het wordt nu dus nog veel meer. De Zuid-Koreaanse markt is by far de snelst groeiende markt op Netflix.

Populair

De verhalen die in Zuid-Korea worden geproduceerd, vertegenwoordigen "de wereldwijde culturele tijdsgeest", zei Sarandos maandag in een toespraak, daarbij verwijzend naar het succes van shows als Squid Game, The Glory en Physical: 100.

Netflix produceert steeds meer originele internationale inhoud en steunt hierbij steeds meer op groeiende markten, terwijl de groei in Noord-Amerika en Europa juist vertraagd.

Lees meer over: zuid korea, netflix, squid game, the glory

Populair nieuws

Laatste serienieuws

Netflix komt deze week met 11 nieuwe series

Netflix komt deze week met 11 nieuwe series

Populair nieuws

Miniserie over ramp gooit hoge ogen op Netflix

Miniserie over ramp gooit hoge ogen op Netflix